تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

معرفی استون ۰۱؛ کپی چینی لندرور + عکس

باو، زیرمجموعه سابق بایک و راکس موتور شاسی بلند استون ۰۱ را معرفی کرده‌اند، اما کپی کاری این خودرو چینی از لندرور دیفندر غیر قابل انکار است.


اقتصاد۲۴- «راکس موتور» (Rox Motor) و «باو» (BAW) شاسی بلندی با نام «استون زیرو وان» (Stone ۰۱) در محدوده قیمت ۴۸ هزار تا ۶۸ هزار و ۶۰۰ دلار را ارائه داده‌اند که از همان زمان ارائه اطلاعات آن توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، شباهتش به لندرور دیفندر باعث جلب توجه شد. اکنون تصاویر رسمی این اس یو وی به اشتراک گذاشته شده است تا با دید بهتری به قضاوت آن اقدام کنیم.

باو استون ۰۱ یکی دیگر از ساخته‌های مطابق با ترند این روز‌های بازار یعنی شاسی بلند‌های مربعی رترو است و به همین خاطر المان‌هایی آشنا در نمای بیرونی آن مشهودند که بدنه مربعی با اضلاع قائم و حالت عضلانی محسوس‌ترین آن است. در نمای جلو این خودرو، جلوپنجره مستطیلی با چراغ‌های ال‌ای‌دی به شکل T قرار دارند و در نمای کناری، آینه‌های بغل بزرگ، سقف شناور (که جدا از بدنه به نظر می‌رسد) و خط کاپوت بالا به چشم می‌آیند.

نمای عقب این شاسی بلند شامل چراغ‌های به شکل T، برف‌پاک‌کن کوچک و سپر نسبتاً بزرگ می‌شود. البته با توجه به تصاویر، به نظر می‌رسد دو طراحی متفاوت برای ناحیه عقب در نظر گرفته شده است. در یکی از نسخه‌ها، درب صندوق عقب مثل لندکروزر سری ۲۰۰ یا بی ام و ایکس ۵ دو قسمتی است و در نسخه دیگر، درب کشیدنی با لاستیک زاپاس پیدا می‌شود.


بیشتر بخوانید:  از ابرخودروی بوگاتی رونمایی شد + عکس


شاسی بلند چینی باو استون ۰۱ دارای بدنه‌ای با طول ۵۰۵۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۸۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۸۶۹ میلی‌متر است. با احتساب لاستیک زاپاس، طول این اس یو وی به ۵۲۹۵ میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند. دو محور جلو و عقب این خودرو هم در فاصله ۳۰۱۰ میلی‌متری از یکدیگر جا گرفته‌اند تا بدنه روی آن‌ها سوار شود.

اگر استاندارد‌های کنونی، خصوصاً شاسی بلند‌های چینی را معیار قرار بدهیم، باید طراحی این شاسی بلند را ساده در نظر بگیریم. مرکز داشبورد این محصول باو را یک نمایشگر مستطیلی با حالت جدا از داشبورد یا شناور به خود اختصاص داده است. پایین این نمایشگر در کنسول مرکزی هم جای ۲ جالیوانی، ۲ صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، سلکتور دنده جمع‌شدنی و محفظه‌ای برای نگهداری وسایل است. پشت فرمان دی‌کات با قسمت پایینی تخت، صفحه آمپر دیجیتال ال‌سی‌دی پیش رو راننده قرار دارد. حتی در ردیف دوم یک نمایشگر دیگر برای سرنشینان در سقف تعبیه شده است.

 معروف به لندرور دیفندر فیک چینی، در ۲ نسخه به مشتریان ارائه می‌شود. یک نسخه از ۶ صندلی برخوردار است که از این تعداد، ۲ صندلی کاپیتانی جداگانه در ردیف دوم و ۲ صندلی در ردیف سوم جا دارند. در نسخه دیگر، ۱ صندلی دیگر هم به ردیف سوم اضافه می‌شود. این‌طور که به نظر می‌رسد، نسخه ۷ صندلی نسبت به نسخه ۶ صندلی این شاسی بلند در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد؛ خصوصاً از آنجا که صندلی‌های کاپیتانی آن ساده‌ترند.

این اس یو وی از لحاظ قوای محرکه در دسته محصولات EREV یا به‌طور کامل «خودرو الکتریکی با برد بیشتر» (Extended Range Electric Vehicle) جا می‌گیرد. در نتیجه، مجهز به یک موتور درون‌سوز ۱.۵ لیتری با خروجی ۱۵۲ اسب بخاری است که نقش یک ژنراتور برای شارژ باتری یا انتقال مستقیم توان به موتور‌های الکتریکی را ایفا می‌کند. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری و یک نمونه دیگر ۲۷۲ اسب بخاری به‌ترتیب در محور‌های جلو و عقب آن نصب شده‌اند که مجموع خروجی آن‌ها به ۴۷۶ اسب بخار می‌رسد.

 از یک باتری ۵۳ کیلووات ساعتی برای تامین انرژی خود بهره می‌برد. با اتکا به این باتری، این خودرو باید بتواند با یک بار شارژ مسافت ۲۳۵ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. این در حالی است که شعاع حرکتی ترکیبی آن حتی از ۱۰۰۰ کیلومتر می‌گذرد و با توجه به تخمین‌های صورت‌گرفته، به‌طور دقیق‌تر ۱۱۱۵ کیلومتر است.

منبع: فرارو
ارسال نظر