تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

چه تعداد خانوار از کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده اند؟

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متوسط قیمت‌ها برای استفاده از کالابرگ‌های الکترونیکی را متوسط سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌اند که منصفانه‌ترین حالت است.

اقتصاد۲۴- علیرضا عسگریان، درباره این‌که برخی انتقاد می‌کنند استقبال از کالابرگ‌ها آن طور که باید صورت نگرفته است، گفت: استقبال خوب و قابل بوده است و طبق داده‌ای که داریم ظرف حدود ۱۰ روز نزدیک و بالغ بر ۶۰۰ هزار خانوار از این کالابرگ‌ها استفاده کردند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که قاعدتاً رفتار بین دهک‌ها می‌تواند با هم تفاوت داشته باشد، خاطرنشان کرد: دهک یک تا ۳ معمولا دهک‌های آسیب‌پذیر هستند و امکان دارد رفتارشان با دهک‌های دیگر تفاوت داشته باشد این‌ها معمولا ممکن است این پول را همان روز‌های اول جا‌های مختلفی خرج و هزینه کنند. ما به دهک‌های بالاتر بیائیم امکان دارد تغییراتی ایجاد شود، چون رفتار‌ها تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: به هر حال زیر ساخت در حال حاضر مهیا است و قیمت‌ها مربوط به سال ۱۴۰۱ است مردم می‌توانند خرید کنند و یا نکنند، آزاد هستند.

عسگریان در پاسخ به این‌که قیمت‌ها مربوط به اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است یا شهریور این سال، بیان کرد: متوسط ۲ ساله ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را گرفتند که منصفانه‌ترین حالت باشد؛ چراکه برخی می‌گفتند اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بعضی عنوان می‌کردند تیر و مرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود که نهایتاً گفتند بین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یک متوسط در نظر بگیریم و قیمت‌ها را دیگر ثابت کنیم که این بحث و گپ هم در این میان از بین برود.


بیشتر بخوانید:ماجرای پیامک مهم یارانه ای برای سرپرستان دو دهک ۴ و ۵


وی در خصوص این‌که برخی ممکن است جابه‌جایی دهک برای دریافت یارانه‌ها پیدا کرده باشند، حال اگر آزمون وسع این افراد تائید شود، کالابرگ به این اشخاص تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: بله، اگر دهک به ریز ۵ بیاید حتما تعلق خواهد گرفت دهک بالاتر برسد تعلق نمی‌گیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: نکته اصلی این است که یارانه به این افراد تعلق می‌گیرد، اما این امتیاز جدید تعلق نمی‌گیرد، یعنی آن شخصی که در دهک ۵ است اگر دهکش به ۶ برسد، ۳۰۰ هزار تومان را می‌گیرد، اما ۱۲۰ هزار تومان تشویقی را نمی‌گیرد. توجه داشته باشید تشویقی سبد فعلا برای ۵ دهک بالا است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر