تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲

متراژ واحد‌های نهضت ملی مسکن چقدر است؟

آن‌طور که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرده متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران بین ۵۰ تا ۹۰ متر مربع تعیین شده است


اقتصاد۲۴- طرح نهضت ملی مسکن که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون حدود ۱.۵ میلیون واحد آن به مرحله‌ی ساخت رسیده با قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل داده می‌شود. در این خصوص متراژ نیز بنا مدیرکل راه و شهرسازی استان گفته است: براساس تایید کمیسیون ماده ۵ استان و تاییدیه نقشه‌های معماری توسط این اداره کل، متراژ واحد‌ها از ۵۰ مربع متر تا ۹۰ متر مربع به پیمانکاران ابلاغ شده است.

از طرف دیگر اوایل ماه جاری علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شهر‌های جدید درخصوص قیمت واحد‌های این طرح اعلام کرد: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر اساس سه پارامتر هزینه ساخت، آماده سازی و محوطه سازی انجام می‌شود. در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحد‌های نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون است که به این رقم هزینه آماده‌سازی و محوطه سازی هم اضافه می‌شود که بر عهده متقاضی است.

آورده عضو متناسب با متراژ واحد‌های نهضت ملی مسکن برای هر پروژه متفاوت است و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد میزان ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت توسط دولت به پروژه‌ها پرداخت می‌شود. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، قیمت نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید استان مثل پرند با سایر شهر‌ها یکسان است.


بیشتر بخوانید:  ترفند دولت برای خانه‌دار کردن مردم با عرضه مسکن‌های ۲۵ متری!


آن‌طور که حسین جنتی اعلام کرده هم‌اکنون طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های اسلامشهر، پاکدشت، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و همچنین پروژه‌های جدید در شهر‌های اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، نصیرشهر با میانگین ۵ درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال اجرا است.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام به صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد، افزود: تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر