تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲

کدام خودروهای وارداتی مزایده می‌شوند؟

معاون اول رئیس دولت طی بازدیدی که از بندر‌های شهید رجایی و باهنر داشت، دستور تخلیه هرچه سریع‌تر این خودرو‌های رسوب‌شده را صادر کرد. اما جه خودرو‌هایی به مزایده گذاشته می‌شود؟


اقتصاد۲۴- حدود یک هفته از بازدید محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت، از بندر‌های شهید رجایی و باهنر می‌گذرد. طی این بازدید، مخبر دستور تخلیه هرچه سریع‌تر این بندر‌ها را صادر کرد. به باور او، پیش از آغاز مرتب ثبت سفارش خودرو و واردات گسترده، باید خودور‌های متروکه‌ای که از سال ۱۳۹۷ و پس از توقف واردات، امکان ترخیص از گمرک را نداشتند، تخلیه شده تا اندکی از نیاز بازار کاسته شود و فضای بندر‌ها جهت واردات خودرو آزاد شود.

مخبر جهت ترخیص خودرو از بندر‌ها ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین کرده و براساس آن، طی یک ماه آینده مزایده خودرو‌های وارداتی باید انجام بگیرد. باید توجه داشت که این مزایده فوق‌العاده، کلیه خودرو‌های سبک و سنگین موجود را شامل خواهد شد.

کدام خودرو‌ها در مزایده حضور خواهند داشت؟

مسئولان اموال تملیکی وظیفه برگزاری این مزایده فوق‌العاده را برعهده دارند.


بیشتر بخوانید: بررسی مدل جدید سیاستگذار برای توزیع خودرو‌های خارجی


بر این اساس عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: از لحاظ نوع خودرو‌های متروکه موجود در گمرکات کشور، خودرو‌های راه‌سازی، سنگین و خودرو‌های سواری سبک را شامل می‌شود. به دلیل اینکه این خودرو‌ها متروکه هستند، تعدادی خودروی قاچاق نیز میان آن‌ها پیدا می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد این خودرو‌ها هر لحظه ممکن است کاهش یا افزایش یابد. چراکه به دلیل فرصت داده شده جهت اعلام متروکه شدن این خودروها، هر لحظه امکان مراجعه مالکین آن‌ها و درخواست خودروی موردنظر را خواهند داشت؛ بنابراین آمار اعلامی، به‌صورت تقریبی است. نزدیک به پنج هزار خودروی سواری، حدود ۱۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین اعم از کامیون‌ها و تعدادی اندکی خودرو‌های راه‌سازی در مجموع وجود دارد. البته غیر از این، احتمال دارد تعدادی از خودرو‌هایی که تصمیم به عرضه آن‌ها داریم، قادر به گرفتن مجوز استاندارد نباشند و عرضه آن‌ها متوقف شود.

وی در رابطه با خودرو‌های موجود در استان هرمزگان گفت: مواردی که در استان هرمزگان وجود دارد، مجوز‌های آن‌ها عمدتاً صادر شده و مزایده خودرو‌های وارداتی برای این تعداد در مهرماه برگزار خواهد شد. برای خودرو‌های متروکه سایر استان‌های کشور که مجوز استاندارد آن‌ها صادر نشده نیز درحال پیگیری هستیم و با صدور مجوز‌های مربوطه، مزایده آن‌ها نیز انجام خواهد گرفت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر