تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

لزوم تسهیلگری در امور اداری مربوط به بخش‌های کسب و کار در مناطق آزاد

در دیدار حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در خصوص نقش و عملکرد مناطق آزاد در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور بحث و گفتگو شد.

اقتصاد۲۴-مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیشرفت اقتصادی کشور تاثیر گذار هستند و باید حداکثر تسهیلگری در امور اداری مربوط به بخش‌های اقتصاد و کسب و کار در این مناطق صورت گیرد.

در این دیدار ضمن اشاره به تفاهم نامه‌ای که اخیرا بین دبیرخانه شورایعالی و سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد، طرفین ابراز رضایت کردند که این تفاهم نامه تسهیل‌گر شرایط صدور گواهی‌های مربوط به استاندارد برای واردات، تولید و صادرات در این مناطق است.

همچنین طرفین توافق کردند به منظور بهبود عملکرد حوزه استاندارد مناطق آزاد، ابلاغیه‌هایی را جهت تسهیل امر استاندارد صادر نمایند.


بیشتر بخوانید:آمادگی قشم برای ورود صنایع بزرگ چین


در این نشست مقرر شد فرآیند‌های مربوط به ارزیابی‌های استاندارد به نحوی اجرا شود که صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجار با سهولت بیشتر و کاهش هزینه بیانجامد.

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در دوره جدیدمدیریت سازمان ملی استاندارد ایران، همکاری این سازمان با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بهبود یافته و موانعی که در گذشته وجود داشته برطرف شده است.

منبع:فرینا

ارسال نظر