تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲

دلار در کف کانال ۴۹ هزار تومانی گرفتار ماند

قیمت دلار امروز در حالی روی رقم ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان باز شد که روز گذشته هم با همین قیمت بازگشایی شده بود. به نظر می‌رسد قیمت دلار در کف کانال ۴۹ هزار تومانی گرفتار شده و نه توان صعود دارد و نه می‌تواند خود را به کانال پایین‌تر برساند.


اقتصاد۲۴- قیمت دلار امروز و در لحظه تنظیم این گزارش روی رقم ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفته است. قیمت دلار در روز گذشته هم با همین رقم بازگشایی شد با این حال تا آخرین معاملات نقدی خود را به عدد ۴۹ هزار و ۴۵۰ تا ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان هم رساند. اما به نظر می‌رسد معاملات پشت خطی توانسته است قیمت دلار را کاهشی کند تا این ارز امروز هم روی رقم ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان بازگشایی شود.

کارشناسان بازار‌های مالی معتقدند هر بار قیمت دلار به سمت نزولی حزکت می‌کند، افزایش تقاضا مانع افت بیشتر آن می‌شود و این یکی از علت‌هایی است که دلار نتوانسته طی هفته‌های گذشته، از مرز ۴۹ هزار تومان عقب‌نشینی کند.


بیشتر بخوانید: بررسی بازار ارز دیروز، سوم مهر/ سیگنال‌های سیاسی نتوانست روند خاصی به بازار ارز بدهد


در حال حاضر سیگنال‌هی سیاسی اثر روانی خود را بر قیمت دلار گذاشته و این ارز را از صعود منصرف کرده‌اند. بر همین اساس سیگنالی برای رشد بیشتر دلار وجود ندارد و ظرفیت خبر‌های مثبت سیاسی برای جلوگیری از رشد قیمت دلار تخلیه شده است. این وضعیت معنای دیگری هم دارد و آن نبود سیگنال و اهرم برای کاهش بیشتر قیمت است و از همین رو فعلا دلار در روندی خنثی قرار گرفته است.

قیمت ارز‌های موثر

قیمت دلار هرات امروز به رقم ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان رسید و قیمت دلار سلیمانیه ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان شد. در همین حال قیمت یورو در بازار آزاد هزار و ۱۵۰ تومان است و قیمت درهم امارات نیز ۱۳ هزار و ۵۳۰ تومان را نشان می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر