تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲

بازداشت مقام ارشد قره‌باغ به دست نیرو‌های جمهوری آذربایجان

سرویس مرزی جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد که مقام ارشد قره‌باغ حین تلاش برای خروج از خانکندی بازداشت شد.

اقتصاد۲۴- سرویس مرزی دولتی جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه از بازداشت «روبن واردانیان» (Ruben Vardanyan) از مقامات پیشین منطقه قره باغ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور داخلی پیشین قره باغ حین تلاش برای خروج از خانکندی از سوی نیرو‌های امنیتی باکو بازداشت شد.

این در حالیست که پیشتر، «ورونیکا زونابند» همسر «روبن واردانیان» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح امروز همسرش هنگامی که قصد خروج از قره باغ همراه با هزاران نفر از ارامنه دیگر را داشت، در مرز توسط مقامات جمهوری آذربایجان بازداشت شد.


بیشتر بخوانید:  ارمنی‌ها قره باغ را ترک می‌کنند!


در روز‌های اخیر و با ورود نیرو‌های جمهوری آذربایجان به شهر «خانکندی» مرکز قره‌باغ، کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد مردم ارامنه در این شهر در حال خروج دسته جمعی هستند؛ برخی کاربران نوشته اند که این جمعیت در حال حرکت به سمت استان حکاری ترکیه و شهر‌های ارمنستان هستند.

با وجود اینکه «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که باکو تمام غذا و داروی مورد نیاز شهروندان قره باغ را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد، اما مردم این منطقه تصمیم گرفته‌اند قره‌باغ را ترک و به شهر‌های ارمنستان بروند.

قره باغ منطقه‌ای در قفقاز است که از دیرباز موضوع اختلاف ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده است؛ منطقه قره باغ که اکثریت آن ارمنی‌هستند و جمعیت آن بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده شده در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته می‌شود.

ارسال نظر