تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲

اشتباه فاحش داوری/ این شوت برای گل گهر گل بود!؟

شاید اگر سیستم‌هایی مثل «GOAL LINE» و «VAR» را داشتیم تصمیم داور عوض می‌شد و نتیجه پایانی چیز دیگری بود.

اقتصاد۲۴-در دقیقه ۶۱ بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان اتفاق عجیبی رخ داد. با حمله گل‌گهر از سمت چپ، یک توپ روی دروازه پرسپولیس ارسال شد. «میشل ته‌ورده» مهاجم سورینامی گل‌گهر که لحظاتی پیش وارد زمین شده بود با ضربه سر، توپ را به سمت تیر دوی دروازه پرسپولیس زد.

علیرضا بیرانوند که نزدیک تیر اول ایستاده بود با سرعت زیاد به سمت تیر دو دوید و با زحمت فراوان توپ را دفع کرد. از روی همان تصاویر معمولی به نظر می‌رسید توپ کاملا از خط دروازه رد شده است، اما نه داور و نه کمک او توپ را گل تشخیص ندادند!

تصاویر آهسته صحنه هم با تاخیر زیادی پخش شد. اما مرور این صحنه‌ها هم باعث شد تردید‌های اندکی درباره گل نشدن این توپ هم تبدیل به یقین شود.  
اعتراض گل‌گهری‌ها هم فایده‌ای نداشت و به نظر می‌رسد گل سالم این تیم با اشتباه کمک‌داور رد شده است. اغلب کارشناسان داوری هم که صحنه را دیده بودند تایید کردند که این توپ گل شده به وضوح گل شده بود.

باشگاه گل گهر هم با انتشار فیلمی از این صحنه نوشت: «فاجعه داوری به روایت تصویر / گل سالم گل‌گهر به پرسپولیس که داور و کمک داور بازی به راحتی از آن گذشتند».


اینجا ببینید: فیلم/ صحنه مشکوک به گل روی دروازه پرسپولیس


بروز چنین اشتباهی یک بار دیگر نشان داد که استفاده از تکنولوژی‌های به روز دنیا مثل «GOAL LINE» و «VAR» یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. به هر حال بعضی مواقع داوران باید در لحظه و به سرعت تصمیم بگیرند که در این مواقع ممکن است اشتباه هم بکنند. این اشتباهات را تکنولوژی‌هایی مثل «GOAL LINE» و «VAR» می‌توانند تصحیح کنند، اما تا وقتی این تکنولوژی‌ها استفاده نشود این اشتباهات رخ می‌دهد و حق برخی تیم‌ها ضایع می‌شود.

ارسال نظر