تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲

آخرین جزئیات طرح سربازی در مجلس اعلام شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بررسی طرح خدمت سربازی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور معاونین ستادکل نیرو‌های مسلح و نظام وظیفه انجام شد و قطعاً در این مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید.

اقتصاد۲۴- یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از به اتمام رسیدن طرح سربازی در این کمیسیون خبر داد.

وی گفت: بررسی طرح خدمت سربازی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور معاونین ستادکل نیرو‌های مسلح و نظام وظیفه انجام شد و قطعاً در این مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جزئیات طرح، افزود: تکلیف دانشجویان خارج از کشور و معافیت‌های تحصیلی در این طرح مشخص شده است و همچنین برای مشمولین غایبی که دارای دو یا چند فرزند هستند کسر خدمت در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید:خالکوبی باعث معافیت از سربازی می‌شود؟


رضازاده با بیان اینکه در طرح مذکور موضوع خرید خدمت دیده نشده است، تصریح کرد: با توجه به این که تعداد مشمولین غایب در کشور زیاد است، طرح سربازی بیشتر برای ساماندهی این مشمولان خواهد بود و نکته مهم این طرح این است که مدت زمان سربازی تغییری ندارد و همان ۲ سال خواهد بود.

وی ادامه داد:، اما موضوع مهم طرح سربازی نوع معافیت‌های پزشکی بود که دچار تغییر و تحول شده است و همچنین درباره حقوق‌ها نیز تصمیم گرفته شده است که قرار است در بحث حقوق‌ها اتفاقاتی رقم بخورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بعد از اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس طرح سربازی در دستورکار صحن قرار خواهد گرفت تا هرچه سریع‌تر این طرح به تصویب برسد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر