تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
پیش بینی قیمت دلار امروز یکشنبه ۷ آبان

مرز حساس درهم برای تثبیت قیمت دلار کجاست؟

سطح مقاومت مهم درهم ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر بازار بالای این رقم تثبیت شود راه ورود قیمت دلار به کانال ۵۲ هزار تومان باز می‌شود.


اقتصاد ۲۴- بعد از ۲۰ روز اتاق‌های معاملاتی دلار هرات و قیمت فردایی دلار در این بازار در روز شنبه باز شد. معامله‌گران می‌گویند باتوجه به تشدید تنش در جنگ اسرائیل و غزه در جمعه، بازار ارز و سکه در روز شنبه طوفانی شروع کردند.

قیمت نقدی دلار هرات با گپ مثبت در ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان هم بالا رفت، اما در ادامه با کاهش در معاملات روزانه به ۵۱ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

بازار ارز هرات در پشت‌خط شنبه در ۵۱ هزار و ۷۴۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات که در روز پنجشنبه در ۱۴ هزار و ۷۰ تومان بسته شده بود در روز شنبه با گپ مثبت در ۱۴ هزار و ۲۳۰ تومان آغاز به کار کرد و پس از افزایش ۵۰ تومانی، از این نقطه کاهشی شد و در ۱۴ هزار و ۱۷۰ تومان بسته شد. همچنین در پشت‌خط شنبه گفته می‌شد که قیمت دلار کف مشهد به ۵۱ هزار و ۵۲۰ تومان رسیده که نسبت به معاملات روزانه افزایش داشت.

درمورد کاهش قیمت بازار‌ها در معاملات عصر معامله‌گران معتقدند بازار یک‌کله بالا نمی‌رود و نیاز به آرامش و اصلاح دارد.

معامله‌گران معتقدند نگاه بازار در این روز‌ها فقط به فاند جنگی است، اگر اخبار به سمت آتش‌بس و کم‌شدن تنش بروند، بازار هم اصلاحش بیشتر خواهد شد. اما در صورت تشدید تنش و بیشتر شدن آتش جنگ اسرائیل و غزه، قیمت دلار دوباره می‌تواند به سمت سقف حرکت کند.


بیشتر بخوانید:  تاثیر جنگ غزه بر بازار ارزی ایران


تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مقاومت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند. در صورت تثبیت قیمت دلار بالای این سطح خریدار جدید وارد بازار خواهد شد. اما اگر قیمت دلار سطح حمایتی ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت پایین‌تر آن ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

به عقیده فنی‌ها تا زمانی‌که قیمت درهم امارات بالای ۱۴ هزار تومان باشد دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود. سطح مقاومت مهم درهم ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر بازار بالای این رقم تثبیت شود راه ورود قیمت دلار به کانال ۵۲ هزار تومان باز می‌شود. در تحلیل میان‌مدت هم معامله‌گران معتقدند تا زمانی‌که قیمت دلار بالای ۵۰ هزار تومان باشد بر مدار صعود است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر