تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
معاون توسعه کسب و کار شرکت تامین سرمایه بانک ملت مطرح کرد

سرمایه‌گذاری در عصر اقتصاد دیجیتال

این روز‌ها صحبت از تحول دیجیتال در فضای کسب و کار بسیار مطرح می‌شود. اگر تا چند سال پیش موضوع اقتصاد دیجیتال در رتبه‌های آخر دغدغه‌مندی مدیران کسب و کار قرار داشت امروز هر کسب و کاری حتی در سنتی‌ترین شکل خود هم استفاده از فناوری‌های نوین را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد.

اقتصاد ۲۴- در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مالی نیز فناوری‌های نوین نقش مهمی در بازار رقابتی ایفا می‌کنند. شکل‌گیری ارز‌های دیجیتال شاید واضح‌ترین وجه اقتصاد دیجیتال باشد، اما واقعیت آن است که در سایر حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری که وجه عینی‌تری دارند، اقتصاد دیجیتال همچنان حرف نخست را می‌زند.

در همین زمینه ساره محب‌علی کارشناس ارشد بازار سرمایه و معاون توسعه کسب و کار شرکت تامین سرمایه بانک ملت در خصوص اهمیت اقتصاد دیجیتال در فرآیند‌های سرمایه‌گذاری به خبرنگار ما گفت: اقتصاد دیجیتال یک اکوسیستم جدید در اقتصاد جهانی ایجاد کرده است و سرعت تحولات در این اکو سیستم به شدت بالاست. کسب و کار‌ها ناگزیر می‌بایست راه بقای خود را در این اکوسیستم پیدا کنند.

محب علی می‌افزاید: بعد از همه‌گیری کرونا، سبک زندگی اقتصادی در جهان همانند سبک زندگی روزمره انسان‌ها تغییر یافته و روند حرکت اقتصاد به سمت دیجیتالی شدن تسریع شده‌است.


بیشتر بخوانید:زنگ خطر کسری بودجه دولت برای بازار‌ها


محب‌علی تصریح می‌کند: مطالعات در سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کار‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های جهان، سرمایه‌گذاری خود را در حوزه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی تا دوبرابر افزایش داده‌اند.

آن‌ها بقای خود را در دیجیتالی شدن یافته‌اند. در یک نظرسنجی از مدیران شرکت‌های معتبر جهان تقریباً سه چهارم مدیران (۷۲ ٪) معتقدند که باید طی دو سال آینده فرآیند‌های خود را به طور اساسی تغییر دهند تا بتوانند به طور مؤثر در صنعت خود به رقابت بپردازند.

معاون توسعه کسب و کار شرکت تامین سرمایه بانک ملت ادامه داد: به دلیل وجود چالش‌های موجود در مسیر پیاده سازی و اجرای نوآوری‌های دیجیتالی در بازار‌های مالی مانند زمان‌بر بودن تغییر در پارادایم‌ها در شرکت‌ها، سرعت پایین دیجیتالی شدن دولت در جهت برآوردن انتظارات کسب‌و‌کار‌ها و کامل نبودن قوانین و مقررات در این زمینه‌ها، روند حرکت به سمت این تحول گسترده در بازار‌های مالی چندان پرشتاب نیست.

این کارشناس ارشد بازار‌های مالی با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه بانک ملت توانسته در زمینه بهره‌برداری از فناوری‌های نوین دستاورد‌های قابل توجهی داشته باشد، می‌افزاید: نگاه به سرمایه‌گذاری در بسیاری از افراد و شرکت‌ها همچنان به شیوه سنتی است. ما در مجموعه تامین سرمایه ملت طی سال گذشته تلاش کرده ایم با راه اندازی سامانه فراسود ملت، توسعه این سامانه به سمت تبدیل شدن به یک سوپرمارکت مالی، رونمایی از سرویس‌های جدید بانک ملت در بستر بانکداری باز از جمله سرویس‌های خرید با تایید و خرید بدون تایید (Direct Debit) در جهت تغییر نگرش سنتی در سرمایه‌گذاری به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنیم.

محب‌علی افزود: همچنان که امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه بانک ملت (اوج ملت، اندوخته ملت و آتیه ملت) به شیوه سنتی و از طریق شعب بانک ملت فراهم می‌باشد، سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از طریق سامانه فراسود ملت به سبکی نوین و بدون نیاز به مراجعه حضوری و البته با امنیت کامل فرآیند سرمایه‌گذاری نیز فراهم شده است. در حال حاضر برای اولین بار از طریق سرویس خرید با تایید بانک ملت امکان سرمایه‌گذاری تا ۱۰ میلیارد ریال در هر روز در هر یک از صندوق‌های مذکور بصورت آنلاین و بدون مراجعه به شعب در فراسود ملت فراهم گردیده‌است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌افزاید: طی روز‌های آینده نمایشگاه بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش برگزار خواهد شد. نمایشگاهی که رخدادی مهم برای معرفی آخرین دستاورد‌های بازار‌های مالی و سرمایه‌گذاری است و می‌تواند شبکه ارتباطاتی مناسبی بین شرکت‌ها و موسسات بزرگ مالی و سرمایه‌گذاری ایجاد کند. در این نمایشگاه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در عین رقابت از تجربه‌های یکدیگر در بهره‌برداری از فناوری‌های نوین نیز استفاده می‌کنند.

ارسال نظر