تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲

تالاب‌های فارس به کانون گرد وخاک و نمک تبدیل شده‌اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی، تالاب‌های فارس را به سوی مرگ تدریجی برده است، گفت: شوری آب و خاک و خشک شدن درختان و درختچه‌ها در عرصه‌های طبیعی و مناطق چهارگانه محیط زیست بسیار مشهود است.


اقتصاد ۲۴- عطا پورشیرزاد در نشست هم‌اندیشی نقش و اثرات تغییر اقلیم بر روی اکوسیستم‌های تالابی در شیراز با ابراز تاسف از اینکه تالاب‌های فارس وضعیت خوبی ندارند و خشک شدند، اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی، تالاب‌های فارس را به سوی مرگ تدریجی برده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بر لزوم چاره‌اندیشی برای احیای تالاب‌های فارس تاکید کرد و افزود: استان فارس دارای ۱۴ تالاب است که ۵ تالاب آن ثبت کنواسیون رامسر شده است. تالاب‌های ارژن و پریشان در منطقه حفاظت شده قرار دارند که ذخیره‌گاه زیست کره نیز به‌شمار می‌آیند و کاملا خشک هستند.


بیشتر بخوانید:  مرگ دسته‌جمعی درختان؛ شورای شهر خبر از خشک‌شدن ۱۲ هزار درخت در تهران داد


وی با بیان اینکه دو تالاب طشک و بختگان هم در منطقه پارک ملی قرار دارند، افزود: در سال جاری به علت تداوم برداشت‌های بی‌رویه آب و همچنین کاهش بارندگی و ریزش‌های جوی شاهد خشک شدن این تالاب‌ها بودیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر