تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

تراژدی مرتضی پاشایی خواننده محبوب پاپ ۹ ساله شد! + فیلم

امروز ۲۳ آبان نهمین سالگرد درگذشت «مرتضی پاشایی» خواننده محبوب سبک پاپ است.


اقتصاد۲۴- امروز ۲۳ آبان نهمین سالگرد درگذشت «مرتضی پاشایی» خواننده محبوب سبک پاپ است.

بهمن بابازاده به همین مناسبت نوشت: «امروز ۲۳ آبان، نهمین سالگرد درگذشت «مرتضی پاشایی» است. خواننده‌ای که زندگی و حیات هنری اش، فصل جدیدی از موسیقی پاپ ایران بعد از انقلاب را رقم زد و درگذشت تراژیک او، تا سال‌ها با بُهت و حیرت از سوی جامعه شناسان مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

مراسم تشییع پاشایی با حضور میلیونی دوستدارانش، نقطه مهمی در تاریخ موسیقی پاپ ایران شد و تأثیرگذاری اجتماعی پاشایی پس از فوت اش، مسیری جدید در موسیقی پاپ پس از انقلاب را باعث شد.

امروز این وداع ابدی، ۹ ساله شد...»


بیشتر بخوانید: ماجرای توقیف پاسپورت همایون شجریان در سال گذشته چه بود؟


زندگی و فعالیت هنری مرتضی پاشایی

مرتضی پاشایی، در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ در صادقیه تهران و در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمد. پدرش همدانی است. او از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و موسیقی را از سیزده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد و سپس به یادگیری پیانو پرداخت. مرتضی پاشایی علاوه بر موسیقی، به بازیگری نیز علاقه‌مند بود و در دوران مدرسه در چند تئاتر به ایفای نقش پرداخت کرد. پاشایی همچنین مدتی به کلاس‌های بازیگری و تئاتر حمید سمندریان می‌رفت. مرتضی پاشایی تنظیم را نیز به صورت خودآموز فرا گرفت و دوران سربازی خود را در شهر کرمانشاه گذراند. وی دانشجو رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی بود.


پاشایی، در ۲۳ آبان ۱۳۹۳ به علت شرایط وخیم بیماری سرطان معده در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و بر اثر این بیماری، صبح روز جمعه بیست‌وسوم آبان ۱۳۹۳ (حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح) در بیمارستان بهمنِ تهران درگذشت. 

منبع: برترین ها
ارسال نظر