تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

همدردی گلشیفته فراهانی با کودکان مظلوم غزه + فیلم

گلشیفته فراهانی با انتشار ویدیویی از یک کودک فلسطینی که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است، به اتفاقات تلخ روز‌های اخیر در غزه واکنش نشان داد.


اقتصاد۲۴- گلشیفته فراهانی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام، ویدیویی از یک کودک فلسطینی پس از بمباران بیمارستان المعمدانی که مات و مبهوت است را منتشر کرد. او شعری معروف از سعدی را به همراه این ویدیو منتشر کرد.

گلشیفته فراهانی در اینستاگرامش به همراه این ویدیو نوشت:

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضو‌ها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

بیوگرافی گلشیفته فراهانی

رهاورد (گلشیفته) فراهانی ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران و در خانواده‌ای هنرمند متولد شد. وی یک خواهر (شقایق ‏فراهانی، لیسانس نقاشی، بازیگر) یک برادر (آذرخش، لیسانس موسیقی، کاریکاتوریست) دارد. خانواده فراهانی یک ‏فرزند خوانده معروف نیز دارد. اردشیر رستمی کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه ساز، معمار، طراح لباس، شاعر‎ ‎و بازیگر‎ ‎است.
او چندی پیش در سریال شهریار، در نقش شاعر شهیر آذری بازی کرد. پدرش بهزاد فراهانی متولد ‏‏۱۳۲۳، اصلیت فراهانی (اراک) دارد و از جمله بازیگران مطرح تئاتر و سینمای کشور پیش و پس از انقلاب است که ‏عمری را در رادیو گذرانده و مادرش فهیمه رحیم نیا متولد ۱۳۲۶ تهران و فارغ التحصیل رشته هنر‌های تجسمی از ‏دانشگاه‎. D.E.A ‎علوم انسانی استراسبورگ فرانسه است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ در گروه هنر ملی ‏و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۴۹ به عنوان بازیگر در فیلم “تجاوز” آغاز کرد.

 

ارسال نظر