تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲

بلیزر برقی شورولت متفاوت‌ترین شاسی بلند آمریکایی + عکس

بلیزر برقی شورولت در مقایسه با هیوندای Ioniq ۵، صندلی‌های جلوی کمی راحت‌تری دارد، اما هر دو هم گرمکن و هم خنک‌کننده دارند، چیزی که نمی‌توانید در مدل Y پیدا کنید، چون صندلی‌های جلوی آن فقط گرمکن دارد.


اقتصاد۲۴- کیفیت ساخت بلیزر بسیار بهتر از کراس اوور تسلاست که در جاده‌های صدای جیرجیر می‌دهد و می‌لرزد. همچنین به‌نظر می‌رسد شورولت از نظر راحتی و چابکی وضعیت بهتری دارد و و سواری بسیار آرامی را تجربه می‌کنید.

از نظر فناوری، کراس اوور جدید بدون آلایندگی شورولت با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ، کنتراست فوق العاده و گرافیک عالی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی از صفحه نمایش مرکزی تسلا Y بزرگ‌تر است.



با این حال، درست مانند خودروی الکتریکی تسلا، بلیزر EV از ادغام Apple CarPlay و Android Auto برخوردار نیست که برای کاربر نهایی چندان منطقی نیست. مطمئناً، نقشه‌های بومی Google و فروشگاه رسمی برنامه Google را در بلیزر برقی دریافت می‌کنید، اما بهتر است که گزینه‌های CarPlay و Android Auto را هم در اختیار داشته باشید.


بیشتر بخوانید: رله استارت خودرو چیست؟


وقتی صحبت از بُرد رانندگی به میان می‌آید، بلیزر EV با عددی بهتر از آنچه تبلیغ شده بود، عمل می‌کند. کراس اوور باتری‌دار شورولت (در تریم RS AWD) می‌تواند تا ۴۴۹ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند، اما در آزمایشی که یک کارشناس انجام داده تا ۵۱۵ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کرده است.

با این حال، تسلا مدل Y که برد ۵۲۴.۵ کیلومتر برای آن تخمین زده شده، در طول آزمایش عملکرد ضعیفی داشته و به برد ۵۱۰ کیلومتر را طی کرده است.

در عین حال، هیوندای Ioniq ۵ که برای آن در ۴۱۲ کیلومتر پیش‌بینی شده، در آزمایش مایل رتبه بندی شده است، اما خروجی در طول آزمایش ۴۳۴ کیلومتر را طی کرده است.

با این حال، بزرگ‌ترین ایراد شورولت بلیزر EV جدید، قیمت آن است. پس از حذف نسخه پایه ۴۵ هزار دلاری ۱ LT، ارزان‌ترین نسخه موجود اکنون از ۵۶ هزار و ۷۱۵ دلار شروع می‌شود؛ یعنی بیش از ۱۰هزار دلار گران‌تر از مدل پایه فورد موستانگ Mach-E و حدود ۷هزار دلار بیشتر از مقرون به صرفه‌ترین تسلا مدل Y.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر