تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲

شرایط جدید استخدام معلمان مشخص شد

پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس، چهارشنبه یکم آبان ۱۴۰۲ برگزار شد و نمایندگان به ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند. بر این اساس به کارگیری نیرو‌های جدید حق‌التدریس در مدارس دولتی ممنوع اعلام و شرایط استخدام معلمان تعیین تکلیف شد.

اقتصاد۲۴-نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی برنامه توسعه هفتم تصویب کردند که به کارگیری هرگونه نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند.

همچنین نمایندگان مجلس با بند (ث) ماده ۸۸ این لایحه را تصویب کردند و ماده ۳۵ هم به پیشنهاد نمایندگان حذف شد. بر این اساس صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان علاوه بر گزینش در بدو خدمت، در سنوات خدمت نیز احراز می‌شود.

بند (ث) ماده ۸۸ بدین شرح است: صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان علاوه بر گزینش بدو خدمت، در طول سنوات خدمتی در قالب اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه معلمی و نظام ارزیابی مشارکتی و براساس نظام رتبه بندی معلمان و آیین‌نامه انضباطی خاص معلمان که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه می‌شود و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد، احراز می‌شود. با اجرای این بند، معلمان مشمول آیین‌نامه مصوب یادشده می‌شوند.


بیشتر بخوانید:طرح‌های جدید استخدام معلمان


در ادامه رسیدگی جزییات لایحه برنامه هفتم، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد، دست کم معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا، اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی استخدام کند.

منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظر