تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
آخرین آمار ساخت واحد مسکونی روستایی

وعده پایان مقاوم سازی خانه‌های روستایی تا سال ۱۴۱۰

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: اگر اعتبارات و روند مقاوم‌سازی در کشور به همین شکل ادامه داشته باشد می‌توانیم این شعار را که «در سال ۱۴۱۰ هیچ خانه غیر‌مقاومی در روستا‌های کشور نخواهیم داشت» محقق کنیم.


اقتصاد ۲۴- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال ۱۴۱۰ هیچ خانه غیر‌مقاومی در روستا‌های کشور نخواهیم داشت. مجید جودی اظهار کرد: از شروع دولت سیزدهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۳۸۰‌هزار واحد مسکن روستایی را آغاز کرد که تاکنون ساخت ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است و مورد بهره برداری قرار گرفته اند. وی افزود: در حال حاضر ساخت ۱۸۰‌هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن در کشور در دست اجراست.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: امسال با توجه به حمایت دولت و رئیس جمهور از موضوع مسکن روستایی، سقف وام مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. جودی عنوان کرد: همچنین این توجه دولت باعث شد تا تعداد وام‌ها نیز از ۲۰۰‌هزار به ۳۵۰‌هزار فقره وام برای واحد‌های مسکونی روستایی افزایش یابد که این مساله می‌تواند روند رو به پیشرفت مقاوم سازی واحد‌های روستایی کشور را سرعت ببخشد.


بیشتر بخوانید: پرداخت ۳۵۰ هزار وام مسکن روستایی با دستور رئیسی


وی بیان کرد: با همکاری خوب سیستم بانکی در سال ۱۴۰۱ و ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ روند بازسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی در کشور بسیار مطلوب است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور تاکید کرد: اگر این اعتبارات و روند مقاوم‌سازی در کشور به همین شکل ادامه داشته باشد می‌توانیم این شعار را که «در سال ۱۴۱۰ هیچ خانه غیر‌مقاومی در روستا‌های کشور نخواهیم داشت» محقق کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر