تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲
نوسان شاخص در نیمه کانال ۲.۱ میلیونی

بازدهی بورس در هفته ای که گذشت

در این هفته شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۲ هزار واحد ریزش کرد و رکورد ۶ روز خروج پول متوالی ثبت شد.


اقتصاد۲۴- در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ریزش ۱۰ هزار و یک واحدی داشت و روز یکشنبه شاخص ۱۱۴ واحد رشد کرد. روز دوشنبه نیز شاخص هزار و ۴۸۶ واحد بالا آمد. روز سه‌شنبه شاخص هزار و ۲۹۳ واحد افت کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل ۳ هزار و ۱۷۴ نزول کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۲ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۲ هزار و ۹۵۹ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰.۵۹ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۴ هزار و ۸۱۲ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت ۰.۶ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۵۹ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۹ درصد کاهش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۵ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۵۱۰ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۲۹ درصدی داشته است.


بیشتر بخوانید:  زمان واریز سود مرحله اول سهام عدالت مشخص شد


افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۷۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۳۶ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۱۱ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۵۲۳ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۲۷۷ میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۲۰۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۵۸ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۲ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۲۷۶ میلیارد تومان بود و در روز یکشنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۱۸۰ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، ۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۱۶۲ میلیارد تومان خارج شد. روز دوشنبه ۲۳۸ میلیارد تومان خارج شد و در روز سه‌شنبه ۲۳۱ میلیون تومان وارد شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته نیز برای ششمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد و ارزش آن ۱۵۸ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۸۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۷۰ میلیارد تومان بود.

ارسال نظر