تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

معرفی تکنولوژی کمبر لامبورگینی با هدف بهبود هندلینگ خودرو‌ها

لامبورگینی از تکنولوژی جدید کمبر با نام هاب چرخ فعال رونمایی کرده است. این سیستم می‌تواند زمان طی یک دور نوربرگ رینگ را حدود ۵ ثانیه کاهش دهد.


اقتصاد۲۴- ایتالیایی‌ها هم‌اکنون در حال تست تکنولوژی جدید مرتبط با دینامیک خودرو هستند. این نوآوری که هاب چرخ فعال نام دارد باعث خواهد شد سیستم‌های نرم‌افزاری کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشند و به‌طور فعال تنظیمات کمبر و زاویه چرخ‌ها را تنظیم نمایند. سیستم جدید لامبورگینی می‌تواند تا حداکثر ۲.۵ درجه کمبر مثبت و ۵.۵ درجه کمبر منفی را اعمال کند. زاویه چرخ‌ها نیز می‌تواند تا ۶.۶ درجه به داخل یا بیرون تنظیم شود.


لامبورگینی تکنولوژی کمبر خود را با موتور‌های برقی ۴۸ ولتی تنظیم می‌کند. امکان ارتقای این موتور‌ها برای استفاده از مزیت سیستم‌های ۴۰۰ ولتی خودرو‌های پلاگین هیبریدی و برقی نیز وجود خواهد داشت. برای به‌کارگیری هاب چرخ فعال تجهیزات ویژه‌ای در فلنج‌های چرخشی کنترل کننده کمبر و زاویه چرخ نصب می‌شوند. سیستم موردبحث که برای چرخ‌های عقب طراحی شده باعث ارتباط شفت‌ها با گیربکس و هاب چرخ‌ها می‌شود.


بیشتر بخوانید: اعلام قیمت قطعی ۲۲ خودروی وارداتی + جدول


تست‌های لامبورگینی نشان می‌دهد که استفاده از تکنولوژی موردبحث باعث بهبود ۲.۵ ثانیه‌ای طی یک دور پیست ناردو، بهبود ۲.۲ ثانیه‌ای عملکرد در پیست ایمولا و همچنین بهبود حدود ۵ ثانیه‌ای عملکرد خودرو در پیست نوربرگ رینگ می‌شود. ایتالیایی‌ها همچنین خاطرنشان می‌سازند تکنولوژی هاب چرخ فعال ۲۵ درصد نیروی عبور از پیچ بیشتری را فراهم می‌سازد.


هاب چرخ فعال هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و تست‌های نهایی را پشت سر نگذاشته است. البته در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده شاهد به‌کارگیری تکنولوژی کمبر لامبورگینی در محصولات این برند جذاب خواهیم بود. حتی احتمال دارد سیستم موردبحث در جانشین هوراکان که سال آینده معرفی خواهد شد بکار گرفته شود و هندلینگ کلی آن را بهبود بخشد. روون مور مدیر فنی ارشد لامبورگینی می‌گوید تجهیزات سخت‌افزاری مانعی برای این تکنولوژی نیست و چالش اصلی به هماهنگی سیستم با دیگر نرم‌افزار‌ها از جمله کنترل پایداری و آیرودینامیک فعال مربوط خواهد شد. لامبورگینی در حال کار روی این مسئله است تا مشکلات موجود را برطرف نماید.

منبع: پدال
ارسال نظر