تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

هزینه تبلیغات در اینستاگرام صادق بوقی چقدر است؟/ ۴۵ میلیون تومان هزینه حضور صادق بوقی در تهران برای تبلیغات

اگر سری به صفحه اینستاگرام صادق بوقی بزنید می‌بینید برای تبلیغ صفحه دیگری را به شما معرفی می‌کند و اگر به آن صفحه بروید نیز متوجه می‌شوید برای دریافت تعرفه و ریز قیمت‌ها باز باید حتما با صفحه کاری خود به وی مسیج بزنید. نکته اینجاست که در تعرفه‌های ارائه شده هیچ خبری از نرخی برای پست اینستاگرامی نیست و به نظر می‌رسد دستکم فعلا ادمین‌های این صفحه فقط قصد دارند تبلیغات را برای استوری‌های این صفحه انجام بدهند.

اقتصاد۲۴- تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام صادق بوقی از یک میلیون نفر گذشته است و روی مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.
پیرمرد زنده دل رشتی شاید همین چند هفته پیش تصور نمی‌کرد که در کمتر از چند روز سیل دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامش را نه تنها میلیونی کنند بلکه تقاضا برای آگهی در این صفحه حالا باعث شده است که یک صفحه جانبی نیز باز شود تا حداقل درخواست‌های آگهی را سروسامان بدهد.

پیش از آنکه به مساله هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور و به خصوص هزینه‌های اینستاگرام صادق بوقی بپردازیم خوب است بدانید که تبلیغ در اینستاگرام حالا دیگر یک دهه است که نه تنها باب شده است بلکه حتی گاه ارقام نجومی نیز برای آن پرداخت می‌شود.

تبلیغ در اینستاگرام

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل تعداد بالای کاربرانی که دارد اکنون به یک بستر بسیار مناسب برای تعامل و برقراری ارتباط با جامعه هدف یک کسب و کار تبدیل شده است؛ در کنار این موضوع با اینکه هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور متغیر است، اما نسبت به بیلبورد‌های شهری و یا تبلیغات تلویزیونی بسیار ارزان‌تر و پربازده‌تر است.

البته فکر نکنید با رقم‌های پایینی مواجه هستید، بلکه گاه با ارقام شاید نجومی هم مواجه شوید و مثلا در یکی از آخرین مواردی که جنجالی شد رقمی حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای یک استوری ۲۴ ساعته بوده که توسط یک اینفلوئنسر اینستاگرامی دریافت شده است.

به طور معمول برای تبلیغات اینستاگرامی می‌توان ارقامی میان ۲۵ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان برای استوری و ارقامی بین ۲۵ میلیون تومان تا ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای پست‌هایی که منتشر می‌شود در نظر گرفت.
شاید جالب باشد بدانید برخی از مشهورترین اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی اساسا پستی بیش از ۲۴ ساعت در صفحه خود قرار نمی‌دهند و این دلیل باعث می‌شود که تنوع قیمت در استوری‌های تبلیغاتی بیشتر باشد.

صادق بوقی و ماجرای اووو اووو اووو، اووو اووو اووو

صادق بنا متجدد که اکنون به صادق بوقی معروف شده، متولد ۱۳۳۲ در رشت است. او در گذشته و سال‌های گذشته به عنوان بوقچی، لیدر و تبلیغاتچی کنار تیم‌های شمالی فوتبال فعالیت می‌کرد و به همین دلیل به او لقب «صادق بوقی» داده‌‎ بودند. او پس از بازنشستگی به شغل ماهی‌فروشی مشغول شد و البته کنار آن تاکسی نیز داشت و البته در اوقات بیکاری، سری به دوستان ماهی‌فروش خود در بازار رشت می‌زد.

صادق بوقی در ابتدا از سال ۱۳۹۹ شروع به رقصیدن و آوازخوانی در بازار رشت کرد که ویدئو‌های رقص و آوازخوانی اش در ابتدا فقط در شبکه‌های اجتماعی مربوط به گروه‌های استانی منتشر می‌شد.

به گزارش اقتصاد ۲۴ در ابتدا این اکانت‌های اینستاگرامی مربوط به شهر رشت و کانال‌های تلگرامی استانی بود که ویدیو‌های رقص و آوازخوانی و شادمانی صادق بوقی را پخش می‌کردند؛ اما انتشار گسترده ویدیو صادق بوقی در سطح کشور از ماجرای سفر یکی از اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی شروع شد و در ظاهر این اینفلوئنسراینستاگرامی وقتی باخبر می‌شود یکی از لیدر‌های قدیمی فوتبالی این شهر، گاهی مردم بازار را شاد می‌کند، همراه تعدادی دیگر دور صادق جمع می‌شوند و از او می‌خواهند برای آن‌ها نیز بخواند و یک نفر هم فیلمی از این ماجرا می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: اینستاگرام صادق بوقی ۱ میلیونی شد


به گزارش اقتصاد ۲۴، اولین بار نیز فیلم اجرای شاد و معروف صادق بوقی در روز ۲۷ آبان منتشر شد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. سرعت انتشار چنان بود که در هفته اول آذر ماه مجموع بازدید این ویدیو در اینستاگرام از ۴۰ میلیون نفر نیز گذشته بود. فیلم صادق بوقی چند روزی دست به دست شد. اما ۱۴ آذر، زمانی که دیگر موج کوچک آن فروکش کرده بود، خبر رسید با «بلاگر‌هایی که تصاویری از رقص و پایکوبی در معابر عمومی، بازار رشت و پیاده‌راه فرهنگی منتشر کرده بودند»، برخورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسن‌پور در آن زمان گفته بود که «در پی انتشار تصاویری از رقص و پایکوبی در معابر عمومی، بازار رشت و پیاده‌راه فرهنگی شهر توسط عده‌ای هنجارشکن و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای که موجب جریحه‌دار نمودن عفت عمومی شده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.» وی هم چنین بیان کرده بود که «با اقدامات فنی و پلیسی، ۱۲ نفر از گردانندگان این صفحات شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند. همچنین ۹ صفحه مجازی منتشرکننده محتوای هنجارشکنانه توسط پلیس شناسایی و با اخذ دستور قضایی محتوای غیرقانونی از این صفحات حذف شد». جانشین فرمانده انتظامی گیلان همچنین از صدور اخطاریه پلمب برای «۴ واحد صنفی متخلف برپاکننده رقص و آواز خوانی» توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی خبر داد.

وقتی همه ایران صادق بوقی را شناختند

شاید پلیس گیلان تصور نمی‌کرد که این خبر کوتاه به زودی یک ترانه کوچه بازاری رشتی را در تمام ایران و حتی فراتر از مرز‌های کشور نیز دربربگیرد و به آهنگ روز کشور تبدیل شود و به شکلی عجیب موفق شود آهنگ تازه ساسی مانکن را به طور کامل مهجور کرده و از سکه بیاندازد. اندکی بعد از انتشار خبر مسدود شدن صفحه صادق بوقی، کم‌کم برخی افراد اقدام به تقلید از صادق بوقی، دور هم «او او کنان» دست زدند و رقصیدند و ویدئوی آن را در فضای مجازی منتشر کردند. به مرور تصاویر متعدد از این موضوع فراگیر شد تا از بالا گرفتن «موج صادق بوقی» سخن گفته شود.

رسانه‌های خارج کشور نیز رقص و شادی را ابزار مبارزه با خفقان دانستند. برخی نیز با اشاره به شایعات مطرح، از این انتقاد کردند که چرا صادق بوقی بابت چند حرکت بازداشت شده، اما با مقام مسئولی که فیلمی غیراخلاقی منتسب به او در گیلان منتشر شده، برخوردی نمی‌شود.
البته در همان زمان بار‌ها نیز خبر و مساله بازداشت صادق بوقی تکذیب شد، صفحه اینستاگرام وی که مسدود شده بود نیز در نهایت به وی بازگشت و بعد از چند روز حتی پست‌ها و مطالبش نیز دوباره روی صفحه پدیدار شد.

صفحه صادق بوقی پس از بسته شدن

به گزارش اقتصاد ۲۴، اما حتی این هم پایان ماجرا نبود، در عرض کمتر از ۵ روز، صفحه اینستاگرام صادق بوقی از مرز یک میلیون فالور گذشت و حالا نیز اگر به صفحه او سری بزنید به رقم یک میلیون و ۱۰۰ فالور خواهید رسید و به نظر می‌رسد این جذب دنبال کننده با توجه به فضای شاد صفحه صادق بوقی و رقص‌ها و آواز‌های محلی وی همچنان ادامه خواهد داشت.
اما در دورانی که اینفلوئنسر‌ها با ارقام چند صدهزارتایی نیز پدیدار می‌شوند دیگر عجیب نیست که صادق بوقی نه تنها به یکی از اینفلوئنسر‌ها تبدیل شود بلکه حالا برای تبلیغ تعرفه‌های خاص خود را نیز داشته باشد.

هزینه تبلیغات در صفحه صادق بوقی

اکنون اگر شما سری به صفحه اینستاگرام این پیرمرد زنده دل رشتی بزنید می‌بینید برای تبلیغ صفحه دیگری را به شما معرفی می‌کند و اگر به آن صفحه بروید نیز متوجه می‌شوید برای دریافت تعرفه و ریز قیمت‌ها باز باید حتما با صفحه کاری خود به وی مسیج بزنید.
نکته اینجاست که در تعرفه‌های ارائه شده هیچ خبری از نرخی برای پست اینستاگرامی نیست و به نظر می‌رسد دستکم فعلا ادمین‌های این صفحه فقط قصد دارند تبلیغات را برای استوری‌های این صفحه انجام بدهند.

پایین‌ترین رقم استوری در این صفحه ۶ میلیون تومان و بالاترین رقم فعلا ۱۲ میلیون تومان است و باید پذیرفت که به نسبت فالور یک میلیون نفری وی که واقعی است و هم چنین با توجه به ارقام عجیبی که برخی دیگر از اینفلوئنسر‌ها و به خصوص فودبلاگر‌ها دریافت می‌کنند، رقمی که برای تبلیغ در اینستاگرام صادق بوقی درخواست می‌شود بسیار منطقی‌تر است و شاید همین باعث شود کسب و کار‌های بیشتری تمایل به دادن آگهی به وی پیدا کنند.

البته باید توجه داشت این ارقام برای استوری‌های آماده و یا فیلمبرداری داخل استان گیلان است و در صورت درخواست برای حضور آقا صادق در تهران و اجمالا استان‌های همجوار رقمی که باید پرداخت شود با هزینه حضور و استوری حدود ۴۵ میلیون تومان است.

البته یادمان نرود در محیطی که کمی بالاتر و ابتدای همین گزارش از رقم ۶۰۰ میلیون تومان برای یک استوری خبر داده بودیم، شاید این ارقام که اکنون مطرح می‌شود برای بسیاری از کسب و کار‌ها که نیاز به تبلیغ دارند ، چندان هم  بد نباشد، به خصوص که در صفحه صادق بوقی ذکر شده که چندین مورد از جمله سایت‌های قمار، آگهی‌های معمولا جعلی چاقی و لاغری، فالگیری و طلسم و در کل موارد منجر به آسیب‌های اجتماعی ابدا تبلیغ نمی‌شود و سفارش ندهند و این پیرمرد زنده دل گیلک با همین رفتار نشان داده است چندان رقم‌های سنگین تبلیغ برایش مهم نیست و ترجیح می‌دهد دستکم درآمد سالمی را به خانه ببرد.

در واقع صادق بوقی از همان ابتدا بدون توجه به ارقام نجومی بخشی از تبلیغات آسیب زا را از روند فعالیت خود حذف کرده که جا دارد از این رفتار وی تقدیر شود.
البته شاید جالب باشد بدانید او به صورت خیریه نیز به سراغ مراکز درمانی و نگهداری آسیب دیدگان نیز رفته است و این موارد را نیز باید از رویکرد‌های درست صفحه اینستاگرام آقا صادق دانست.

البته اکنون باید به این مساله نیز توجه داشت که بر اساس قوانین مالیاتی کشور، هر اینفلوئنسر اینستاگرامی که بیش از ۵۰۰ هزار فالور داشته باشد باید فرم‌های مالیاتی را پرکند و این طرح از سال گذشته نیز به طور جدی در حال اجراست و حال نیز باید در نظر داشت که اکنون صادق بوقی نیز با عبور دنبال کنندگان صفحه اش از مرز ۵۰۰ هزار نفر یکی از مودیان مالیاتی برای اداره مالیات کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظر