تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

ترفند‌های فروشگاه‌های بزرگ برای تشویق به خرید

هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، راهکار‌هایی را برای تشویق مشتریان به خرید بیشتر به کار می‌برند. برای مثال معمولا محصولات لبنی و پروتئینی در ردیف‌های میانی چیده می‌شود. اما چرا؟ برای اینکه بسیاری از خریداران به این نوع محصولات نیاز دارند.

اقتصاد۲۴-کنترل شیوه خرج کردن پول برای اینکه با دخلمان هماهنگ باشد، این روز‌ها کار آسانی نیست. از طرفی تامین سرمایه، خرید کردن، پس انداز کردن، تعیین بودجه مورد نیاز در زندگی و ... از موارد دیگری هستند که همگی بخشی از مبحث نحوه مدیریت پول محسوب می‌شوند؛ بنابراین نیاز است که در هر وهله‌ای از این روند، نحوه صحیح مدیریت مخارج خود را بیاموزیم تا علاوه بر آینده‌نگری، بهترین شرایط را در زندگی برای خود فراهم کنیم.

در سال‌های اخیر خرید از هایپرمارکت به انتخاب اول بسیاری از مردم برای تهیه کالا‌های روزمره و مورد نیاز آن‌ها تبدیل شده است. زیرا در این روش از خرید، تنوع زیادی هم در میان کالا‌ها و هم در مورد قیمت‌شان وجود دارد.

البته یکی از دلایلی که موجب می‌شود خرید از هایپرمارکت گاهی هم با چالش همراه باشد، همین موضوع تنوع محصولات است. به گونه‌ای که شاید شما برای خرید محصول خاصی به فروشگاه رفته باشید، اما چرخش میان آن همه کالای رنگارنگ و چینش چشم‌نواز آنها، باعث می‌شود مواردی را در سبد خود بگذارید که اصلا مورد نیازتان نیست.

ترفند‌های فروشگاه‌های بزرگ برای تشویق به خرید

هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، راهکار‌هایی را برای تشویق مشتریان به خرید بیشتر به کار می‌برند. برای مثال معمولا محصولات لبنی و پروتئینی در ردیف‌های میانی چیده می‌شود. اما چرا؟ برای اینکه بسیاری از خریداران به این نوع محصولات نیاز دارند. پس به احتمال زیاد سراغ این قفسه‌ها می‌روند. ولی چرا باید در فاصله دورتری از درب ورودی فروشگاه قرار گیرند؟ زیرا در این فاصله می‌توان با چینش تنقلات و محصولات خوراکی رنگارنگ توجه متقاضیان خرید از هایپرمارکت را به خود جلب کرد تا کالا‌هایی را بخرند که عملا به آن‌ها نیازی ندارند. به همین دلیل سبد خرید افراد شامل تنقلات و خوراکی‌هایی می‌شود که نیازی به آن‌ها نداشتند.


بیشتر بخوانید:مهلت خرید اقلام طرح کالابرگ تا چه زمانی است؟


راهکار بعدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای افزایش میزان خرید مشتریان، تکنیک تخفیف و قیمت‌های شکسته شده است. در بیشتر مواقع این تخفیف‌ها در قفسه‌ای جداگانه برای محصولاتی تعریف می‌شود که عموما متقاضی زیادی ندارند. البته محصولات پر فروش نیز گاهی اوقات تخفیف‌های هیجان‌انگیزی دارند که علت‌های متفاوتی دارند. برای مثال گاهی هدف تنظیم بازار است یا نزدیک شدن تاریخ انقضای محصولات. به عبارتی تکنیک‌های بسیاری در فروشگاه‌ها دنبال می‌شوند تا میزان فروش را افزایش دهند.

در حال حاضر روش‌های جدید دیگری هم برای ترغیب مردم به خرید از هایپرمارکت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزوده شده‌اند. مانند سهمیه یارانه‌ای مردم یا کارت‌های امتیازی مدت‌دار که در بازه‌های زمانی ماهانه کاربرد دارند.

چگونه هزینه‌های خود را در فروشگاه‌ها مدیریت کنیم؟

در چنین شرایطی شما باید در هنگام حضور در فروشگاه‌ها مراقب مدیریت هزینه‌های خود باشند. یکی از راهکار‌ها می‌تواند تهیه فهرست خرید پیش از حضور در فروشگاه باشد.

همچنین می‌توانید یک کارت بانکی جداگانه که در آن مقدار محدودی پول ذخیره کرده باشید، برای اینگونه خرید‌ها کنار بگذارید. به این شکل شما در هنگام مراجعه به هایپرمارکت به همه موجودی خود دسترسی ندارید و ناچار خواهید بود به همان میزان اعتبار خود خرید کنید. در صورت امکان، خرید‌های آنلاین و غیرحضوری از فروشگاه‌های بزرگ نیز می‌تواند یک گزینه باشد.

همچنین در روشی دیگر در محاسبه سقف خرید می‌توانید با اضافه کردن هر محصول به سبد یا چرخ خرید، جمع فاکتور خود را به طور حدودی محاسبه کنید. برای بسیاری از خریداران این اتفاق رخ داده است که در هنگام حضور در مقابل صندوق، از رقم اعلامی غافلگیر می‌شوند، اما با این روش، هر زمان که رقم خرید از انتظار شما بالاتر رفت، انتخاب محصولات جدید را متوقف با برخی از محصولات را از سبد خرید حذف می‌کنید.

این روزها، کنترل دخل و خرج، برای بسیاری از افراد موضوعی چالش‌برانگیز است و گاهی لازم است توجهی بیشتری به هزینه‌های خود داشته باشید.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر