اقتصاد۲۴- در واقع، پژو ۲۰۷ i یا ۲۰۶+ نسخه بهروز یا تقویت شدهی پژو ۲۰۶ معروف در ایران است. در این نسخه، از پیشرانه tu ۳ به جای آن از پیشرانه tu ۵ استفاده شده است. همچنین، بهروزرسانیهای ظاهری در طراحی کلی این خودرو انجام شده است که باعث جذابیت دوچندان آن شده است. در واقع، این نسخه به عنوان تکمیلکننده نسخه قبلی خود عرضه شده است.
اما پژو ۲۰۷ به دلیل اینکه یکی از خودروهای اقتصادی کمپانی پژو است و با توجه به تولید بلندمدت توسط گروه خودروسازی ایران خودرو، برخی معایب و مشکلات شایع در بخشهای فنی و ظاهری وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این معایب و مشکلات بپردازیم.
مشکلات جعبه دنده یا گیربکس پژو ۲۰۷
یکی از معایب قابل ذکر در پژو ۲۰۷، گیربکس آن است. این خودرو با موتور tu ۵ و توان خروجی ۱۰۵ اسببخار قدرت و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور، با دو گزینه گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. گیربکس دستی پژو ۲۰۷ بسیار هماهنگ با پیشرانه خود عمل میکند، اما مشکلات آزاردهندهای در مدل اتوماتیک این خودرو گزارش شده است.
گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ با نام AL ۴ نسبت به جعبهدندههای خودروهای جدیدتر عملکرد ضعیفتر و کندتری دارد. همچنین، در ساخت و مونتاژ این گیربکس از مواد اولیه خوب و مرغوب استفاده نشده است و در بخش خنککاری نیز مشکلاتی را دارد. هنگامی که حرارت گیربکس بالا میرود، عملکرد آن به شدت کاسته میشود.
بیشتر بخوانید: موج جدید گرانی خودرو
در پژو ۲۰۷، هنگام جابهجایی به دنده عقب، صداهای آزاردهندهای از گیربکس به گوش میرسد و در واقع ضربههای نامطلوبی به گیربکس وارد میشود. همچنین، در نسخه تیپ ترونیک یا دنده دسته، تاخیر زیادی در تعویض دندههای یک و دو وجود دارد که باعث کاهش شتاب اولیه خودرو میشود. گزارشهای خرابی و مشکلات گیربکس AL ۴ در پژو ۲۰۷ بسیار شایع بود، به حدی که ایران خودرو مجبور شد گیربکس جدیدی را برای مدل ۲۰۷ MC عرضه کند. این بار، ایران خودرو از گیربکس شش سرعته خودکار ساخت DAE چین استفاده کرد که به طور مشترک در خودروهای دنا و تارا نیز استفاده میشود و عملکرد نسبتاً دقیق، نرم و روانی دارد.
فضای کم سرنشینان و مواد به کاررفته نامرغوب در کابین ۲۰۷
یکی از مشکلات قابل ذکر در پژو ۲۰۷، فضای بسیار محدود درون کابین این خودرو است. این مشکل به گونهای است که اگر صندلیهای راننده و شاگرد برای افرادی با قد تقریبی ۱۷۵ سانتیمتر تنظیم شوند، سرنشینان در ردیف عقب به سختی قادر به نشستن خواهند بود. علاوه بر این، خشکی سیستم تعلیق این خودرو و فضای کابین بسیار کوچک شرایطی را ایجاد کرده است که استفاده از آن در شرایط شهری را دشوار میکند، در مسافتهای طولانی یا سفرها نیز این مشکلات قابل توجهی را به همراه دارد.
خرابی و نقص در آپشنهای پژو ۲۰۷ i
پژو ۲۰۷ تولید شده توسط ایران خودرو یکی از مدلهایی است که بهشکل محدود با آپشنهای رفاهی عرضه میشود. این آپشنها، به طور نسبی خودرو را به یک خودروی نسبتاً خوب و بهروز تبدیل کردهاند. با این حال، این مسئله صدق میکند تا زمانی که آپشنها دچار اشکال یا خرابی نشوند. زیرا در صورت بروز مشکلات، به دلیل خدمات فنی ناقص از سوی برند خودروساز، مشتریان با شرایط سخت و دشواری روبهرو میشوند تا مشکلات را برطرف کنند.
مشکلات عمدهای که در آپشنهای پژو ۲۰۷ وجود دارند و در اکثر مدلهای این خودرو مشاهده میشوند، ابتدا خرابی در سیستم مالتیمدیا یا مانیتور پژو ۲۰۷ است. این خرابیها به دلیل خدمات پس از فروش نامناسب از سوی سازنده، باعث مشکل در ارائه خدمات پشتیبانی میشوند. قسمت دیگری که در اکثر محصولات ایران خودرو، بر پایه پژو ۲۰۶ قرار دارند، مانند پژو ۲۰۷ یا رانا پلاس، با مشکل مواجه است، آپشن کروز کنترل است. این آپشن در اکثر مدلهای تولیدی عملکرد ثابت و یکسانی ندارد. در برخی نمونههای صفر، گاهی اوقات عمل میکند و گاهی نمیکند، و در نمونههای کارکرده، پس از مدتی بهطور کامل قطع میشود.