تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۱ دی ۱۴۰۲

دردسر تردد رایگان این خودرو‌ها در طرح ترافیک تهران

سال‌هاست که لابه‌لای خودرو‌های تهرانی‌ها، در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک پایتخت، خودرو‌هایی با پلاک شهرستان هم دیده می‌شوند که ترافیک را چند برابر می‌کنند.

اقتصاد۲۴- اما این تمام ماجرا نیست و اوضاع وقتی خرابتر می‌شود که می‌بینیم خودرو‌های شهرستانی در محدوده طرح ترافیک به راحتی تردد می‌کنند بدون اینکه عوارض و جریمه پرداخت کنند.

به این شکل که خودرو‌های (پلاک شهرستان) صبح وارد تهران و محدوده طرح ترافیک می‌شوند و بعد از تردد‌های بی‌شمار در تهران و بدون لحاظ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک و تسویه‌حساب به شهر خود بازمی‌گردند.


بیشتر بخوانید: سالانه ۲۶ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند


سال گذشته در مصوبه شورای شهر تهران اعلام شد که ورود‌های غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک مشمول عوارض نشوند، بلکه توسط پلیس جریمه شوند، اما آنطور که برخی از اعضای شورای شهر می‌گویند هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

کارشناسان معتقدند که برای رفع مشکل تردد خودرو‌های پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک باید سیستم عوارض شهری یکپارچه در کشور ایجاد شود. با این حال راه‌حل شهرداری تهران برای رفع این مشکل این است که همه خودرو‌ها در شبکه معاینه فنی سراسر کشور وارد شوند و هر کس که خواست معاینه فنی بگیرد، به سامانه وصل شود و اگر تخلفی در تهران انجام داده، ابتدا جریمه را پرداخت و بعد معاینه فنی دریافت کند. با این روش شاید خودرو‌های پلاک شهرستان را کمتر در محدوده طرح ترافیک پایتخت ببینیم.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر