تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۵ دی ۱۴۰۲

کاهش قیمت گوشت قرمز در نیمه دوم اسفند!

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از کاهش قیمت گوشت قرمز در نیمه دوم اسفند خبر داد.

اقتصاد۲۴-وی همچنین قیمت گوشت قرمز را حول و حوش ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گوشت تنها در مغازه‌های بالای شهر با قیمت ۷۰۰ هزار به فروش می‌رود.

علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داد و گفت: تولید گوشت قرمز در بهار سال آینده افزایش خواهد داشت و این افزایش عرضه به معنای بهبود قیمت‌ها خواهد بود.
وی در پاسخ به اینکه قیمت گوشت گوسفندی تا ۷۰۰ هزار تومان پیش رفته است، اظهار کرد: گوشت ۷۰۰ هزار تومانی برای فروشگاه‌های بالاشهر است و قیمت گوشت قرمز بین ۶۰۰ هزار تا ۶۲۰ هزار تومان است.

پیمان‌پاک در ادامه خبر داد: واردات گوشت قرمز گرم از هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، هر چند به دلیل تعطیلات کریسمس مدتی توقفی شده بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: از نیمه دوم اسفند سال جاری گوشت دام پرواربندی شده تولید داخل هم به عرضه گوشت قرمز کشور اضافه می‌شود و همه این‌ها به کاهش قیمت این کالا می‌انجامد؛ بنابراین از نیمه دوم اسفند شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:قیمت جدید گوشت منجمد وارداتی اعلام شد


پیمان‌پاک همچنین درباره ترخیص نشدن کالا‌های رسوب‌شده با وجود دستور سران قوا گفت: دستور سران قوا برای ترخیص ۹۰ درصدی است.

وی اضافه کرد: ترخیص ۱۰۰ درصدی نیاز به مکاتبه آقای وزیر دارد که روز شنبه این مکاتبه انجام شد و ترخیص ۱۰۰ درصدی هم از روز یکشنبه انجام می‌شود. ترخیص ۹۰ درصدی از ۳۱ آبان انجام می‌شد.

پیمان‌پاک در نهایت، گفت: تعداد کالا‌های رسوب شده در گمرکات ناچیز است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر