تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

کاهش دلار برای سومین روز متوالی ادامه یافت

قیمت دلار سومین روز هفته را با کاهش ۴۰۰ تومانی آغاز کرد. افت و خیز‌های این اسکناس از ابتدای هفته تا به امروز تداوم داشته و برخی فعالان بازار ارز معتقدند ارزپاشی سیاست‌گذار قیمت ارز را مهار کرده است.

اقتصاد ۲۴- قیمت دلار در سومین روز هفته با کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی به پله چهارم کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت.
طی روز‌های اخیر معامله‌گران بازار ارز پیوسته به اخبار و سیگنال‌های بانک مرکزی توجه داشتند و اخبار مربوط به درگیری‌های منطقه خاورمیانه چندان مورد توجه بازیگران ارزی نبود. اسکناس آمریکایی طی سه روز اخیر چهار پله افت قیمت را تجربه کرده است و ارزپاشی سیاست‌گذار برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای ارز، معامله‌گران بسیاری را در لاک احتیاطی فرو برده است.


بیشتر بخوانید: واکاوی موانع پیمان سپاری ارزی + فیلم


قیمت درهم که روز گذشته در کف کانال ۱۵ هزار تومانی معامله می‌شد، امروز دوشنبه ۱۶ بهمن، وارد کانال ۱۴ هزار تومانی شد و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۴ هزار و ۸۳۰ تومان معامله می‌شود. علاوه بر این قیمت پوند انگلیس با عقب‌نشینی در کانال ۶۸ هزار تومانی با رقم ۶۸ هزار و ۷۲۰ تومان در حال معامله است و یورو در کف کانال ۵۸ هزار تومانی معامله می‌شود. قیمت تتر امروز کاهشی بود و با رقم ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومانی در حال معامله است.

گفتنی است امروز قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۵۲۱ تومان است.. این اسکناس‌ها همچنان بدون تغییر قیمت عرضه می‌شوند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر