تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

هزینه تعویض دستگاه کارتخوان چقدر است؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای پیاده سازی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان حداکثر هزینه احتمالی تعویض کارتخوان‌های قدیمی با اندرویدی تا ۶ میلیون تومان برای مودیان خواهد داشت.

اقتصاد۲۴-موحدی بکنظر در مورد مودیانی که قادر به صدور صورتحساب الکترونیک از طریق دستگاه‌های کارتخوان قدیمی خودهستند، اعلام کرد: کسانی که فروش تک نرخ دارند، یعنی کالا‌هایی می‌فروشند که نرخ یکسان مالیات ارزش افزوده دارند (به طور مثال، همه کالا‌هایی که می‌فروشند مالیات ۹ درصد دارد یا همه آن‌ها معاف از مالیات است) می‌توانند از رسید دستگاه کارتخوان خود به عنوان صورتحساب نوع سه بهره‌مند شوند و تکلیفی جز این نداشته باشند، چه خالص فروش آن‌ها بالای ۱۸ میلیارد تومان یا کمتر از آن باشد.

تسنیم در خبری آورده که سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: کسانی که فروش تک نرخ دارند یعنی کالا‌هایی می‌فروشند که نرخ یکسان مالیات ارزش افزوده دارند، در صدور صورتحساب نوع سه، نیازی به شرکت معتمد ندارند و رسید دستگاه کارتخوان به عنوان صورتحساب برایشان ثبت می‌شود.

مدیر کل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور درباره هزینه احتمالی تعویض کارتخوان‌های قدیمی با اندرویدی نیز افزود: این کار هزینه‌ای تا ۶ میلیون تومان خواهد داشت. این درحالی است که برخی "شرکت‌های معتمد" به صورت رایگان این جایگزینی را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید:دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانند/ مبنای تشخیص حساب‌های تجاری و غیرتجاری اعلام شد


این مقام مسئول ارسال صورتحساب از طریق شرکت‌های معتمد به سازمان امور مالیاتی برای مودیان را رایگان و بدون پرداخت هزینه خواند.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر