تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

انحراف‌های میلیارد تومانی در بودجه بیمه مرکزی/ انحراف ۱۱۴ درصدی در هزینه آبدارخانه و پذیرایی!

گزارش‌های مالی از عملکرد بیمه مرکزی نشان می‌دهد که نهاد ناظر صنعت بیمه، انحراف‌های میلیاردی را در هشت ماه نخست امسال رقم زده است.

اقتصاد۲۴- گزارش تطبیق عملکرد و بودجه هزینه‌های پرسنلی ۸ ماه اول سال ۱۴۰۲ بیمه مرکزی نشان می‌دهد که در ردیف عملکرد بودجه حق اولاد و عائله‌مندی ۸۶ درصد، در ردیف بودجه لباس کارکنان ۷۰ درصد و در ردیف بودجه هزینه حقوق کارکنان بیمه مرکزی ۱۹ درصد انحراف منفی دیده می‌شود. میزان این انحراف‌ها گاه تا ۳۰ میلیارد ریال نیز رسیده و این به معنای هزینه‌کرد بیشتر از بودجه پیش‌بینی شده است.

در بخش هزینه‌های اداری و عمومی، اما میزان انحراف‌ها خیلی بیشتر است، به‌طوری که حتی در هزینه آبدارخانه و پذیرایی بیمه مرکزی تا ۱۱۴ درصد و در هزینه تعمیرات و نگهداری لوازم تا ۱۴۶ درصد انحراف از بودجه دیده می‌شود.

یکی از اثرگذارترین انحراف‌ها در بودجه بیمه مرکزی، مربوط به ردیف هزینه سفر و ماموریت اداری است، چرا که میزان این انحراف به حدود ۹۸ درصد رسیده و هزینه‌های بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال را به این نهاد تحمیل کرده است. طی ماه‌های اخیر، سفر‌های استانی رئیس کل بیمه مرکزی افزایش قابل توجهی داشته است.


بیشتر بخوانید: افزایش سرمایه‌ای که به عزل بهزادپور منجر شد/ لرزش برج جردن در زلزله اختلافات متولیان بیمه مرکزی


به گزارش اقتصاد۲۴، با وجود تاکید دولت بر لزوم کاهش مصرف آب و برق و سوخت، هزینه این بخش در بیمه مرکزی نیز با انحراف ۳۹.۴ درصدی همراه بوده است.

بودجه ۳۳۸ میلیارد ریالی پژوهشکده بیمه نیز که برای ۸ ماهه نخست امسال در نظر گرفته شده بود، از انحراف ۴۲.۵ درصدی حکایت دارد.

حالا مشخص نیست، چه کسی بر نحوه تخصیص بودجه زیرمجموعه بیمه مرکزی نظارت دارد و این میزان انحراف، محصول چگونه عملکردی است؟ آیا کسی به این موارد رسیدگی خواهد کرد؟

ارسال نظر