تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

شرایط عجیب خانواده‌های ایرانی در کانادا

نزدیک به ۸۵۰ خانواده در کانادا با مشکل صدور روادید و خدمات کنسولی مواجه هستند.

اقتصاد۲۴- به گزارش منابع خبری در کانادا و بر اساس اظهارات ایرانیان مقیم در این کشور،۸۵۰ خانوار ایرانی در شرایط اضطراری با مشکل خدمات کنسولی برای دریافت روادید قرار دارند و لازم است هر چه سریع‌تر به وضعیت این بخش از جامعه ایرانیان خارج از کشور رسیدگی شود.

جمعی از ایرانیان که با فروش خانه و زندگی خود با هدف زندگی‌ای بهتر به کانادا مهاجرت کردند با پاسپورت‌هایی که بعضا بین ۶ ماه تا ۱ سال هم زمان انقضا داشت اقدام به سفر کردند و، اما از آنجا که خدمات کنسولی در کانادا به ایرانیان ارائه نمی‌شود، مشکلات عدیده‌ای برای ایرانیان ایجاد شده است.

این در حالیست که خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا از سوی سفارت ایران در مکزیک انجام می‌شده است که در حال حاضر با موانعی روبرو شده است.

این در حالی است که در هفته گذشته رسانه‌ها گزارشی در خصوص مشکلات ایرانیان مقیم کانادا منتشر کردند، اما گره‌ای از کار آن‌ها هنوز باز نشده است که جای تعجب و نظارت و بررسی نهاد‌های مربوطه را دارد.

در حال حاضر جمع زیادی از این خانواده‌ها به عنوان گزینه آخر و به رغم داشتن فرصت برای دریافت اقامت کاری قانونی، مجبور به ارائه درخواست پناهندگی شدند.


بیشتر بخوانید:جزئیات جدید از لغو یک‌طرفه ویزای ایران با ۳۳ کشور


در حال حاضر حدود ۱ میلیون ایرانی در کانادا و دو میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند.

منبع: خبر فوری
ارسال نظر