تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
افزایش سرعت نزول بورس ؛

بازدهی بورس در هفته اول اسفند ماه

در این هفته شاخص کل بورس تهران در مجموع بیش از ۱۶ هزار واحد ریزش کرد و رکورد ۱۷ روز خروج پول حقیقی مداوم را ثبت کرد.

اقتصاد۲۴-  در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ریزش ۴ هزار و ۸۴۷ واحدی داشت و روز دوشنبه ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد پایین آمد.

همچنین روز سه‌شنبه شاخص ۴ هزار و ۳۱ واحد کاهش یافت. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل ۸ هزار و ۷۲۲ واحد رشد کرد

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۳۹ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۶ هزار و ۱۰۵ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰.۷ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۲ هزار و ۷۶۳ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۱.۷ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۷۹ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۲۱ درصد افزایش یافته است. اما میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۴۸۲ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۴ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۲۸۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۸۶ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۴۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳۹۲ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۲۰۹ میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد.


بیشتر بخوانید: چرا سرمایه‌گذاران خرد وارد بازار سهام نمی‌شوند؟


افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۲۶ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۲۷ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۷۲ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۱۴۳ میلیارد تومان بود و در روز سه‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که ۱۰۶ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، ۲۶۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در روز دو‌شنبه ۳۴۷ میلیارد تومان خارج شد. در روز سه‌شنبه نیز ۲۵۸ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته برای هفدهمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۴ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۸۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۱۹ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش ۹ درصدی داشته است.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر