تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

آب و هوای گلستان فردا و پس فردا

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به اینکه گلستانی‌ها در سال ۱۴۰۳، نوروز پرباران را تجربه می‌کنند، گفت: دمای هوای این استان در تعطیلات پیش‌رو کاهش قابل توجهی نخواهد داشت.

اقتصاد۲۴-امان‌محمد کمالی از ورود سامانه بارشی به گلستان از سه‌شنبه ۲۹ اسفند خبر داد و اظهار کرد: با فعالیت این سامانه بارشی از سه‌شنبه شب شاهد بارش باران خواهیم بود که بارش‌ها در روز چهارشنبه اول فرودین ماه ۱۴۰۳ به اوج می‌رسد.

وی افزود: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی علاوه‌بر بارندگی، کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید محتمل است و بارش‌ها تا صبح پنج‌شنبه (دوم فروردین) تداوم دارد و از پنج‌شنبه به تدریج از مقدار ابر کاسته خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان از ریزش برف در نواحی مرتفع کوهستانی استان خبر داد و توضیح داد: با فعالیت سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در شرق استان، آسیب به ابنیه و سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی و شکسته شدن درختان در استان دور از انتظار نیست.

وی از گردشگران و مسافران نوروزی خواست؛ از توقف و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و با توجه به وزش شدید باد و شکستن درختان، برای برپایی چادر مسافرتی احتیاط کنند.


بیشتر بخوانید:پیش بینی هوای اصفهان امروز


مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه هوای گلستان در روز جمعه سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ صاف است، افزود: براساس داده‌های هواشناسی، آسمان استان در اول و دوم، چهارم، ششم و هشتم و نهم سال جدید بارانی است.

به گفته کمالی؛ آسمان گلستان در اواخر تعطیلات نوروز نیز بارانی است.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه حداکثر دمای هوای امروز در گلستان بین ۱۴ تا ۱۸ درجه در نوسان است، یادآور شد: آسمان گلستان فردا ۲۸ اسفند ماه جاری صاف تا قسمتی ابری است و حداکثر دمای هوا به ۲۰ الی ۲۵ درجه می‌رسد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر