تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

آخرین اخبار از واریز معوقات معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معوقات حق‌التدریس، نیرو‌های خریدخدماتی، مدیران و معاونان شیفت دوم مدارس، حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا، سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی و هزینه‌های فوت و ازدواج فرهنگیان خبر داد و گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حساب‌ها واریز می‌شود

اقتصاد۲۴- علی فرهادی در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان افزود: حق التدریس معلمان را تا پایان آذرماه دریافت کرده و تلاش می‌کنیم دی‌ماه را نیز دریافت کنیم؛ ولی تا پایان آذر قطعی شده و به زودی به حساب معلمان واریز خواهد شد؛ تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفندماه این واریزی صورت گیرد و تاکید رییس جمهور نیز همین است.
وی رقم معوقات سه ماهه حق‌التدریس و اضافه تدریس معلمان اعم از شاغل و بازنشسته را معادل ۱۷۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدلیل قابل توجه بودن رقم مذکور، تامین آن نیازمند هماهنگی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص مطالبات نیرو‌های خریدخدماتی نیز اظهار کرد: دو ماه از مطالبات این نیرو‌ها قبلا پرداخت شده است. معوقه آذر و دیماه را نیز به‌زودی و با پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها، به استان‌ها واریز خواهیم کرد.
فرهادی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما برای پرداخت معوقات قبل از پایان سال است و مشروط بر اینکه فرایند بانکی آن انجام شود، ولی چنانچه به د لیلی در استان خاصی انجام نشد، حداکثر تا ششم فروردین‌ماه این واریزی انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: فیلم/ نیروی کار در ایران استثمار شده است


وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آن‌ها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آن‌ها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی اشاره و در این خصوص نیز گفت: آموزش و پرورش باید مازادی به صندوق بازنشستگی تحت عنوان سنوات ارفاقی این دسته از معلمان پرداخت کند چرا که این‌ها زودتر بازنشسته می‌شوند که دچار تاخیر شده بودیم؛ این نیز تامین‌اعتبار و واریز خواهد شد و اینگونه مشکل بازنشستگی این معلمان هم رفع می‌شود.
وی اظهار کرد: حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا نیز از دیگر معوقات است که احصاء شد؛ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که در هفته اول فروردین تخصیص آن را دریافت و پرداخت می‌کنیم. بدهی‌های آموزش و پرورش نسبت به گذشته به طور قابل توجهی کم شده و تلاش می‌کنیم آن‌ها را به صفر برسانیم.
وی ادامه داد: هزینه‌های فوت و ازدواج نیز هزینه‌های دیگری است که قبل‌تر باید پرداخت می‌شد، اما از سال‌های قبل مانده است و از سال ۹۹ و ۴۰۰ بواسطه این امور بدهی داریم که این نیز یکجا قبل از عید تسویه خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر