تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

پیگیری دوباره پرونده آزار جنسی مایکل جکسون

دو مردی که ادعا می‌کنند مایکل جکسون در کودکی از آن‌ها سوءاستفاده جنسی کرده، خواهان پرده برداشتن از پرونده‌های دادگاه سال ۲۰۰۵ مایکل جکسون هستند که در آن از اتهام پدوفیلی تبرئه شده بود. در این بین شرکت‌های تولید موسیقی جکسون بیم آن را دارند که عکس‌های برهنه «سلطان پاپ» با جهان به اشتراک گذاشته شود.

اقتصاد ۲۴- وید رابسون ۴۱ ساله و جیمز سیفچاک ۴۶ ساله ادعا می‌کنند که جکسون در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، زمانی که این دو کودک بودند، بار‌ها در مزرعه نِوِرلند و جا‌های دیگر به آن‌ها تجاوز کرده است.

این دو در دعوای حقوقی علیه شرکت‌های تولید موسیقی این خواننده که از زمان مرگ مایکل جکسون در سال ۲۰۰۹ متعلق به مایملک او بوده شکست خوردند، اما شکایتشان سال گذشته بار دیگر به جریان انداخته شد.

به عنوان بخشی از این پرونده که ممکن است اوایل سال آینده به دادگاه برود، آن‌ها به دنبال دسترسی به اطلاعات محرمانه پلیس مربوط به اتهام پدوفیل بودن جکسون در سال ۲۰۰۵ هستند.

وکلای ام‌جی‌جی پروداکشنز و ام‌جی‌جی ونچرز معتقدند که هدف واقعی آن‌ها عکس‌هایی است که پلیس از اندام تناسلی و بدن برهنه مایکل جکسون گرفته است.

جزئیات بیشتری از آنچه این عکس‌ها نشان می‌دهند و زمان یا دلیل گرفتن آن‌ها مطرح نشده است.

پلیس ایالات متحده در جریان بررسی ادعا‌های تجاوز جنسی گاهی از شاکیان می‌خواهد که توضیحات دقیقی درباره اندام خصوصی و به‌طور کلی بدن متجاوز ادعایی خود ارائه دهند. این کار در جهت کشف هرگونه ویژگی منحصربه‌فرد که ممکن است ادعای آن‌ها را تایید کند انجام می‌شود.

همچنین مشخص نیست که چرا وکلای شرکت‌های موسیقی جکسون بر این باورند که رابسون و سیفچاک به دنبال این هستند که عکس‌های برهنه «سلطان پاپ» را با جهان به اشتراک بگذارند.

اتهامات رابسون و سیفچاک به مایکل جکسون در مستند جنجالی «ترک نورلند» محصول سال ۲۰۱۹ شرح داده شد. سیفچاک ادعا کرد که از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲، از زمانی که حدود ۱۱ ساله بود و رابسون از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶، از حدود هشت سالگی، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.



شکایت پیشین این دو نفر از شرکت‌های تولیدی جکسون رد شد و قاضی معتقد بود این شرکت‌ها وظیفه‌ای برای جلوگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط جکسون ندارند.

با این حال حکم تجدیدنظر در ماه آگوست نشان داد که شرکت‌های می‌توانند وظیفه جداگانه خود برای محافظت از قربانیان را داشته باشند حتی اگر آن‌ها تنها متعلق به متجاوز باشند.

رابسون و سیفچاک نه تنها باید ثابت کنند که جکسون از آن‌ها سوء استفاده کرده است، بلکه باید ثابت کنند که کارکنان شرکت او نیز در این امر شریک جرم بوده‌اند.

منبع: روزیاتو
ارسال نظر