تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاری امارات در ویتنام از ۷۶.۲ میلیون دلار فراتر رفت

تجارت دوجانبه بین امارات و ویتنام در سال ۲۰۲۳ باز هم افزایش یافت و به ۸.۶ میلیارد دلار رسید.

اقتصاد۲۴-سرمایه‌گذاری‌های دبی در ویتنام از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به حدود ۲۸۰ میلیون درهم (۷۶.۲ میلیون دلار) رسید که منجر به ایجاد چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در بازار ویتنام شد.

محمدعلی راشد لوتاه، رئیس و مدیرعامل اتاق‌های تجارت و صنعت دبی، در دومین بخش از ماموریت تجاری سازمان‌دهی‌شده از سوی اتاق بین‌المللی تجارت و صنعت دبی به اندونزی و ویتنام، اظهار داشت سرمایه‌گذاری‌های دبی در ویتنام عمدتاً بر بخش‌های حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و خدمات مالی متمرکز بوده است.

افزایش تعداد شرکت‌های ویتنامی که با عضویت اتاق تجارت و صنعت دبی در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی به ۲۹ شرکت می‌رسد، نشان‌دهنده روند رو به رشد این سرمایه‌گذاری‌هاست.

تعداد مجموع اعضا اکنون به ۱۴۷ نفر رسیده است که در مقایسه با ۱۱۸ نفر در پایان سال ۲۰۲۳ و ۱۲ عضو در سال ۲۰۱۴، نشان‌دهنده تشدید علاقه دبی به جامعه تجاری ویتنام است. تجارت دوجانبه بین دبی و ویتنام در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و از ۳۱.۷ میلیارد درهم (۸.۶ میلیارد دلار) فراتر رفت که نرخ رشد قوی ۱۲.۲ درصدی را بازتاب می‌دهد.

استفاده از پتانسیل مشارکت اقتصادی جامع

لوتاه با نگاه به آینده، بر اهمیت توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (CEPA) که بین امارات متحده عربی و ویتنام امضا شده است، تاکید کرد.


بیشتر بخوانید:جذاب‌ترین کشور اروپایی برای سرمایه‌گذاری کدام است؟


به گفته او، انتظار می‌رود این توافق فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌های اماراتی در بخش‌های مختلف فراهم کند و در عین حال امکان دسترسی بهتر صادرکنندگان ویتنامی به بازار‌های جهانی را مهیا کند. او همچنین اضافه کرد از موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز تجاری جهانی که بین بازار‌های شرقی و غربی پل می‌زند و آن‌ها را به هم وصل می‌کند، استفاده می‌کند و خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر