تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به روایت گوگل

سرویس «گوگل ترندز» با تحلیل استفاده کاربران از این موتور جست‌وجوی اینترنتی، آمار جالبی از اهمیت این رویداد در سطح ملی و بین‌المللی ارائه کرده است؛ به‌طوری‌که قله موج‌ها، مهم‌ترین خبرهای حادثه را از نگاه کاربران آشکار می‌کنند.

اقتصاد۲۴-از حوالی ساعت ۱۵ روز ۳۰ اردیبهشت، نخستین شایعات مبنی بر سقوط یکی از بالگرد‌های کاروان رئیس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد؛ بااین‌حال نخستین موج این خبر حوالی ساعت ۱۶:۱۵ در موتور جست‌وجوی گوگل ثبت شد و بین ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰ به اوج رسید.

موج دوم از حوالی ساعت ۲۳ به راه افتاد که به نظر می‌رسد عامل آن، انتشار اخباری مبنی بر شناسایی محل احتمالی بالگرد باشد و در شرایطی که می‌رفت به اوج در حوالی ساعت ۴ بامداد برسد، با افت‌وخیز‌های متعددی همراه شد که امکان دارد به خاطر اختلالات در ارتباطات اینترنتی باشد.

بالاترین قله موج جست‌وجو حوالی ساعت ۴:۴۰ بامداد ثبت شد، زمانی که خبر‌ها از ثبت مختصات احتمالی محل سانحه و اعزام تیم‌ها به آن منطقه حکایت داشت.

روند موج جست‌وجو از حوالی ساعت ۶ بامداد تا ۷ صبح، مقارن با انتشار خبر‌های تلخ از مشاهده محل سانحه و بقایای بالگرد و زنده نماندن تمام سرنشینان بود. پس از انتشار اخبار قطعی، موج جست‌وجوی کاربران هم رو به میرایی گذاشت.


بیشتر بخوانید:جزئیات مراسم تشییع و تدفین ابراهیم رئیسی


بر اساس آمار گوگل ترندز، مردم قم بیش از دیگر استان‌ها پیگیر اخبار سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش بودند و پس‌ازآن استان‌های تهران، البرز، مرکزی و آذربایجان شرقی بیشترین پیگیری را می‌کردند.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر