تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
چه عواملی باعث رشد قیمت BTC شده‌اند؟

عبور بیت کوین از مرز ۷۱ هزار دلار

قیمت بیت کوین (BTC) طی ۲۴ ساعت گذشته با رشدی بیش از ۶ درصدی به بالای ۷۱ هزار دلار رسیده است.

اقتصاد ۲۴- افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین، توجه معامله‌گران را جلب کرده و تحلیلگران به دنبال درک عوامل اصلی آن هستند. این نقطه عطف مهم همزمان با رشد بازار کریپتو ناشی از خوش‌بینی نسبت به تأیید احتمالی صندوق‌های ETF اسپات اتریوم به وقوع پیوسته است. همچنین در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران ۳۰۵۱۶ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲.۱۷ میلیارد دلار را از ۲۰ صرافی خارج کردند که نشان‌دهنده دیدگاه صعودی آن‌ها نسبت به آینده قیمت است.

تأثیر نهنگ‌های جدید

از ماه ژانویه، ارزش تحقق یافته (realized capitalization) برای نهنگ‌های جدید به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. ارزش تحقق یافته، که بر اساس قیمت هر بیت کوین در آخرین تراکنش محاسبه می‌شود، نشان‌دهنده میزان مبلغ سرمایه‌گذاری شده در این ارز دیجیتال است. افزایش این شاخص برای نهنگ‌های جدید، از انباشت فعالانه این سرمایه‌گذاران حکایت دارد.


بیشتر بخوانید: رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر


در مقابل، این شاخص برای نهنگ‌های قدیمی نسبتاً ثابت مانده است. این ثبات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند که حاکی از اعتماد آن‌ها به پتانسیل بیت کوین برای رشد در آینده است.

موارد ذکر شده، سیگنالی مثبت برای بازار محسوب می‌شوند و نشان می‌دهند سرمایه‌گذاران بزرگ همچنان به بیت کوین علاقه و اطمینان دارند.

افزایش سود‌های تحقق نیافته بیت کوین

سود و زیان تحقق نیافته به معنی سود یا زیان احتمالی است که دارندگان بیت کوین در صورت فروش دارایی خود به قیمت روز، کسب خواهند کرد. از ابتدای سال، سود تحقق نیافته به طور پیوسته در حال افزایش بوده و در اواسط ماه مارس به اوج خود رسیده است.

در این میان، سطوح سود نهنگ‌های جدید نسبت به نهنگ‌های قدیمی و نهنگ‌های بزرگ بی‌ثبات‌تر بوده است. به عبارتی، در حالی که نهنگ‌های قدیمی و بزرگ‌ترین دارندگان، سود‌های تحقق نیافته تضمینی و چشمگیری را تجربه می‌کنند، سود تحقق نیافته نهنگ‌های جدید دارای نوسانات بالایی است.

سیاست‌های پولی

افزایش ۵۱ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال میلادی جاری تا به امروز، نشان‌دهنده پیش‌بینی سرمایه‌گذاران از رشد پایه پولی در ایالات متحده است. در آوریل ۲۰۲۴، پایه پولی M ۲ از ۲۱ تریلیون دلار فراتر رفت که به افزایش فشار‌های تورمی اشاره دارد.

استراتژی‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای مدیریت تورم و جلوگیری از رکود، می‌تواند بر نقدینگی و جذابیت دارایی‌های کمیاب مانند بیت کوین تأثیر بگذارد. از این رو، سرمایه‌گذاران با دقت فراوان اقدامات فدرال رزرو را زیر نظر دارند؛ زیرا می‌تواند پیامد‌های مهمی بر ارزش آینده بیت کوین داشته باشد.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر