تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
نهنگ‌های خفته بازار کریپتو بیدار شدند؟

خطرات احتمالی کیف پول‌های راکد بیت کوین

یک کیف پول قدیمی حاوی بیت‌کوین که از سال ۲۰۱۳ غیرفعال بود، دوباره فعال شده و ۱۱۴ بیت‌کوین به ارزش ۷.۶ میلیون دلار را جابجا کرده است. این تراکنش، اولین تراکنش این کیف پول پس از ۱۱ سال است و توجه جامعه ارز‌های دیجیتال را به خود جلب کرده است.

اقتصاد ۲۴- کیف پول‌های خفته بیت کوین، آدرس‌هایی هستند که برای مدت طولانی هیچ فعالیتی نداشته‌اند. زمانی که چنین کیف پول‌هایی ناگهان با حجم قابل توجهی از بیت‌کوین دوباره فعالیت می‌کنند، اغلب باعث نگرانی می‌شوند؛ زیرا این حرکت می‌تواند نشان‌دهنده تمایل نهنگ‌های بیت کوین یا سرمایه‌گذاران اولیه به فروش دارایی‌هایشان باشد.

فعال شدن مجدد کیف پول مذکور در تاریخ ۱۹ می ۲۰۲۴ در شرایطی رخ داده که علاقه نهاد‌های مالی به بیت‌کوین در حال افزایش است.

گزارش‌های کرپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهند که فعالیت بیشتر سرمایه‌گذاران سازمانی با نوساناتی در آدرس‌های خفته بیت‌کوین همراه بوده است. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از فعال‌تر شدن نهنگ‌های بیت‌کوین در واکنش به تغییر شرایط بازار یا تحولات نظارتی جدید باشد.


بیشتر بخوانید: عبور بیت کوین از مرز ۷۱ هزار دلار


فروش قابل توجه بیت‌کوین می‌تواند با افزایش عرضه در بازار، منجر به کاهش قیمت شود. با این حال، برخی از کارشناسان مانند خاویر باستاردو (Javier Bastardo) از بیتفینکس، معتقد است که فعالیت مجدد نهنگ‌های خفته بیت‌کوین هیچ تاثیر قابل‌توجهی بر بازار نخواهد داشت.

به گفته‌ی باستاردو، تعداد قابل توجهی از نهنگ‌های بیت کوین، قصد دارند دارایی‌های خود را برای مدت طولانی نگهداری کنند.

در نهایت، درک دلایل جابجایی وجوه از کیف پول‌های راکد اهمیت دارد. این موضوع با روانشناسی بازار ارتباط دارد و نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر