تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳

نرخ بیکاری در مصر کاهش یافت+ جدول

نیروی کار مصر رشد کرد و بیکاری کل در سراسر مصر 2.5 درصد نسبت به سه‌ماهه قبل کاهش یافت. در مجموع 351 هزار نفر در سه‌ماهه اول 2024 شغل پیدا کردند و 55 هزار نفر بیکار شدند.

اقتصاد۲۴-نرخ بیکاری مصر در مقایسه با ۶.۹ درصد در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۰.۲ درصد کاهش به ۶.۷ درصد رسید.

آژانس مرکزی بسیج عمومی و آمار (CAPMAS یا الجهاز المرکزی للتعبئة العامة والإحصاء) در آخرین گزارش خود از افزایش یک درصدی نیروی کار مصر پرده برداشت که از ۳۱.۱ میلیون به ۳۱.۳۹ میلیون نفر افزایش یافته است.

نیروی کار شهری مصر در مجموع ۱۳.۷۵ میلیون نفر و نیروی کار روستایی در مجموع به ۱۷.۶۳ میلیون نفر رسیده است. مشارکت مردان در کار که ۲۵.۵۳۷ میلیون است در مقایسه با ۵.۸۶۰ میلیون مشارکت زنان بسیار بیشتر است.

آژانس مرکزی بسیج عمومی و آمار نشان داد که ۳۵۱ هزار نفر در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ شاغل و ۵۵ هزار نفر بیکار شدند؛ و در نهایت نیروی کار مصر ۲۹۶ هزار نفر افزایش یافت. بنابراین، نرخ کل اشتغال ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۹.۲۹۳ میلیون نفر رسید که نسبت به ۲۸.۹۴۲ میلیون نفر در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ افزایش چشمگیری داشت. در همین حال، بیکاری کل در سراسر مصر ۲.۵ درصد نسبت به سه‌ماهه قبل کاهش یافته است (آمار سه‌ماهه‌های گذشته در نمودار قابل مشاهده است).


بیشتر بخوانید:چرا درگیر نابرابری اقتصادی و نابرابری منطقه‌ای شده‌ایم؟


آمار بیکاری در مصر چگونه است؟

در مصر در حال حاضر ۲.۱ میلیون نفر بیکار هستند که ۱.۱۳ میلیون نفر از آن‌ها مرد و ۹۶۸ هزار نفر زن هستند؛ بنابراین نرخ بیکاری مردان به ۴.۴ درصد و نرخ بیکاری زنان به ۱۶.۵ درصد رسید. بیکاری شهری در سه‌ماهه اول به ۹.۴ درصد و بیکاری روستایی به ۴.۶ درصد رسید. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ۸۲.۵ درصد از افراد بیکار در مصر دارای مدرک متوسطه یا دانشگاهی هستند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر