تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
احیای بازار یا نوسان کوتاه مدت؟

بازدهی بورس در هفته‌ای که گذشت

در این هفته شاخص کل بورس تهران در مجموع بیش از ۲۷ هزار واحد ریزش کرد و یک کانال پایین آمد.


اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ۱۶ هزار و ۹۶۸ واحد ریزش کرد. شاخص یکشنبه ۲۰ هزار و ۷۳۰ واحد پایین آمد. شاخص روز دوشنبه ۲۲ هزار و ۵۰۵ واحد سقوط کرد. اما روز سه‌شنبه ۱۱ هزار و ۷۱۶ واحد رشد کرد و در روز چهارشنبه نیز شاخص کل ۱۶ هزار و ۲۰۹ واحد صعود کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۸۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۷ هزار و ۶۷۲ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۱.۳ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۸ هزار و ۵۴۴ واحد پایینتر ایستاد و بازدهی منفی ۱.۲ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۸۵ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۲ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۱۵۷ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۲۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۵۷۰ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۱۲۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان بود که در روز یکشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۲۴۴ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد.


بیشتر بخوانید:  بخت بورس امروز هم باز نشد!


رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۳۶۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۶۶ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۲ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۸۶۸ میلیارد تومان بود و در روز چهارشنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز یک‌شنبه برمی‌گردد که ۱۹ میلیارد تومان بود.

تداوم خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، ۶۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۶۵۵ میلیارد تومان خارج شد.

روز دوشنبه این رقم به ۳۶۳ میلیارد تومان بالغ شد. در روز سه‌شنبه نیز ۶۵ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته پول حقیقی وارد شد که ارزش آن ۷۴ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۲۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۷۴ درصد افزایش یافته است.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر