تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور برای مناطق ساحلی کشور هشدار صادر کرد.

اقتصاد۲۴- سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در آب‌های شمال و جنوب کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خبر داد. افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸نات و بیشتر، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل با تاکید بر استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

زمان هشدار از روز شنبه (۱۲ خرداد) آغاز می‌شود و در روز دوشنبه (۱۴ خرداد) به پایان می‌رسد. مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان طی روز یکشنبه (۱۳ خرداد) و مناطق مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان در دریای خزر طی روز دوشنبه (۱۴ خرداد) تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

بر اثر این مخاطرات، خطر غرق شدن شناگران و آسیب به قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، احتمال آسیب به شناور‌های سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در تردد شناور‌ها و فعالیت‌های فراساحلی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، منع شنا و فعالیت‌های تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه‌های مختلف را توصیه می‌کند.


بیشتر بخوانید: هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها


براساس هشدار سازمان هواشناسی، افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸نات و بیشتر، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل آب‌های جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود. مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس طی روز شنبه، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در شرق خلیج فارس طی روز یکشنبه و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس طی روز دوشنبه تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

بر اثر این مخاطرات خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر