تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
رجب طیب اردوغان اعلام کرد

آغاز صادرات گاز ترکمنستان به اروپا

رجب طیب اردوغان می گوید: ترکمنستان می‌تواند به‌زودی صادرات گاز طبیعی به ترکیه و سپس اروپا را از طریق پروژه خط لوله گاز طبیعی «ترانس آناتولی» (TANAP) آغاز کند.

اقتصاد ۲۴-در شرایطی که شرایط صدور گاز ایران به اروپا فراهم نیست ترکمنستان از فرصت استفاده کرده و در تلاش برای صدور گاز به اروپا است. قرار است به‌زودی گاز این کشور به ترکیه و از آنجا به اروپا صادر شود.

صادرات گاز ترکمنستان به اروپا

رجب طیب اردوغان روز سه‌شنبه اعلام کرد ترکمنستان می‌تواند به‌زودی صادرات گاز طبیعی به ترکیه و سپس اروپا را از طریق پروژه خط لوله گاز طبیعی «ترانس آناتولی» (TANAP) آغاز کند.

افزایش رشد اقتصادی اوراسیا

رشد اقتصادی اوراسیا از نرخ جهانی پیشی گرفت و در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۸ درصد افزایش یافت. برآورد‌ها نشان می‌دهد آینده اقتصاد جهان در دست اوراسیا و کشور‌های آسیایی است.

داده‌های انجمن خودرو‌های مسافری چین نشان داد که فروش خودرو‌های برقی تولید شرکت آمریکایی تسلا در چین با ۶.۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۷۲ هزار و ۵۷۳ دستگاه درماه می‌رسیده است.

تلاش برای افزایش قیمت سوخت

گروهی از قانونگذاران دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شدند ۲ شرکت بزرگ نفتی آمریکا برای بالا نگهداشتن قیمت سوخت، توطئه کرده‌اند و از وزارت دادگستری خواستند این موضوع را بررسی کند.


بیشتر بخوانید:برنامه‌ای برای صادرات ‎گاز به اروپا نداریم


از دست رفتن ۱۰هزار شغل با رکود مسکن

طبق مطالعه فدراسیون صنعت ساخت‌وساز آلمان صنعت ساخت‌وساز آلمان در سال‌جاری ۴ درصد کاهش می‌یابد که منجر به از دست رفتن ۱۰ هزار شغل خواهد شد

افزایش بیکاری در آلمان

براساس آخرین گزارش آژانس کار فدرال، تعداد کل بیکاران در آلمان‌ماه مه به ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار نفر رسیده است. این تعداد نسبت به‌ماه قبل ۲۵ هزار نفر افزایش یافت که فراتر از انتظار بود.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر