تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
ادامه روند نزولی؛

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

بازار سرمایه امروز (سه‌شنبه) باردیگر با افت شاخص کل و هم‌وزن همراه بود. وضعیت معاملات فردا چگونه خواهد؟ آیا می‌توان پیش بینی روز بهتری برای بازار سرمایه داشت؟

اقتصاد۲۴- امروز بازار سرمایه در ادامه روند نزولی با بیش از ۹ هزار واحد کاهش در شاخص کل به کار خود پایان داد. علی‌رغم انتشار اخبار مثبت حول خودرو و خساپا در خصوص مهلت یکساله برای اخذ مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی، شاهد ادامه فشار عرضه‌کنندگان در بازار بودیم.

معاملات امروز در ابتدا با جو مثبت آغاز شد و تعدادی صندوق‌های اهرمی در نزدیکی صف خرید معامله شدند و تابلوی بازار نمای متعادلی به خود دید، اما این روند ادامه نداشت و با فشار فروش از سمت عرضه‌کنندگان، نماد‌ها یکی پس از دیگری وارد محدوده منفی شدند و حتی نماد خساپا که در انتهای بازار رنج مثبت به خود دید، در دقایقی به صف فروش نشست.


بیشتر بخوانید: چگونه مناسب‌ترین روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم؟




در پایان معاملات امروز، شاخص کل با افت ۹ هزار و ۲۹۱ واحد به دو میلیون و ۳۶ هزار واحد نزول کرد و هم‌چنین شاخص هم‌وزن با یک هزار واحد ریزش به ۶۶۵ هزار واحد رسید.

همچنین نمای پایانی امروز با ۴۶۰ نماد منفی و ۲۶۲ نماد مثبت، رنگ متعادل و سرخی به خود گرفت. در این بین ۳۰۴ سهم با صف فروش و تنها ۵۹ سهم با صف خرید معاملات خود را پایان دادند.

در دقایق پایانی معاملات امروز، رنج‌های مثبت در برخی نماد‌ها مانند خساپا و شتران اتفاق افتاد که می‌تواند برای معاملات روز چهارشنبه وضعیت به مراتب بهتری را نسبت به امروز رقم بزند.

با این وجود، با توجه به نامشخص بودن آینده سیاسی کشور همچنان نمی‌توان منتظر اتفاقات چندان خاصی در بازار سرمایه بود.

منبع: شهر بورس

ارسال نظر