تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
توضیحات تازه فرزین درباره رگولاتوری رمزارزها

رمزارز بانک مرکزی ایران از این تاریخ عملیاتی می‌شود

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران، اعلام کرد که از یک‌شنبه رمزریال اجرایی و از جزیره کیش آغاز می‌شود. وی همچنین درباره رگولاتوری رمزارز‌ها گفت که مقررات جدید، طبق سندی که در بانک مرکزی درحال تهیه است، به‌زودی اعلام خواهد شد.

اقتصاد ۲۴- رمزریال، رمزارز بانک مرکزی ایران، بعد از گمانه‌زنی‌های بسیاری که درباره آن وجود داشت در تیرماه ۱۴۰۳ وارد فاز اجرایی شد. پس از خبری که دیروز درباره اجرایی شدن آن در جزیره کیش منتشر شد، امروز، ۳۰ خرداد ماه، رئیس کل بانک مرکزی و ئیس اداره بانک، بورس و بیمه سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به انتشار آن واکنش نشان دادند.

اجرای رمزریال در کیش

محمد امام؛ رئیس اداره بانک، بورس و بیمه سازمان منطقه آزاد کیش طبق گزارشی از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، پیرامون خبر اجرای رمزریال در کیش بیان کرد که رمزریال از اول تیر توسط دو بانک ملت و تجارت عملیاتی خواهد شد و خدمات شبکه پرداخت حمل و نقل کیش نیز تحت پوشش آن قرار می‌گیرد. او در ادامه به تشریح مفهوم ریال دیجیتال پرداخت و از تفاوت آن با رمزارز‌ها گفت.


بیشتر بخوانید: هر یک میلیون همستر چند دلار می‌شود؟


امام درباره مزیت‌های رمزریال گفت: «بانک مرکزی از فناوری بلاکچین برای رمزاریال استفاده کرده در نتیجه مزایای آن را نیز دارد. تسهیل در پرداخت‌ها، افزایش سرعت در پرداخت‌ها و امنیت بیشتر در پرداخت و نگه‎‌داری از مزایای آن است. همچنین در آینده نیز می‌توان از مواردی همچون انعقاد قرارد هوشمند و توکنایز کردن دارایی‌ها استفاده کرد.»

او در انتها نیز از انتخاب جزیره کیش برای اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرد و گفت که امیدواریم در آینده در منطقه آزاد کیش بتوانیم از سایر کاربرد‌های بلاکچین در سطح گسترده نیز استفاده کنیم.

منبع: رسانه رمزارز

ارسال نظر