تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۷ تير ۱۴۰۳
بورس در پایان خط ابهامات

فردای انتخابات ریاست جمهوری عکس العمل بورس چیست؟

در انتخابات سال ۹۲ و ۱۴۰۰، شاخص‌کل بورس تهران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری با رشد قابل‌توجهی همراه شد.


اقتصاد۲۴- حال با توجه به افت قیمت‌هایی که در ماه‌های اخیر در تالار شیشه‌ای حادث شده و قیمت سهام را به سطوح ارزنده‌ای هدایت کرده‌است، می‌توان امیدوار بود که با مشخص شدن تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری، بورس نیز در مسیر مشخصی حرکت کند.

طبیعتا زدوده شدن سایه تحریم سبب می‌شود که در ابتدا شرکت‌ها به فناوری روز دنیا مجهز شوند و تیراژ تولید در شرکت‌های تولیدی با تغییرات قابل‌توجهی همراه شود که متعاقبا اثر این موضوع در درآمد‌ها و سود شرکت‌ها نمایان خواهد شد.

رفع تحریم از سویی دیگر سبب خواهد شد تا ارزان فروشی‌هایی که در برخی صنایع به دلیل بازاریابی صورت می‌گیرد، از میان برداشته شود و شرکت‌ها محصولات خود را به قیمت واقعی بفروشند که این موضوع نیز اثر معناداری بر صورت‌های مالی شرکت‌ها خواهد گذاشت.

اگر در روز شنبه ۹‌تیر و در موعد شمارش آرا، پیروز نهایی انتخابات کسی باشد که مساله تحریم و اقدام برای رفع آن را مساله اصلی کشور نمی‌داند، بازار با فشار فروش همراه خواهد شد.

اما در سمت مقابل اگر کسی پیروز انتخابات شود که رویکرد رفع تحریم‌ها را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد، بازار با افزایش تقاضا کار خود را آغاز خواهد کرد و می‌توان روز‌های بهتری را برای بازار متصور شد.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر