تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

آخرین وضعیت جوادیه پس از حمله مهاجر افغانستانی

مردم محله جوادیه ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی فرزندان خود را پس گرفته‌اند. حمله یک مهاجر افغان به مردم محله جوادیه باعث شده‌ مردم این منطقه درگیر نگرانی زیادی باشند. این حادثه چندین نفر را مصدوم ساخته و آرامش فضا را نیز گرفته‌است.

اقتصاد۲۴-یکی از اهالی این محله می‌گوید: «مدام گفته می‌شود، چون فرد مهاجم در شرایط عادی نبوده به مردم هجوم آورده و به همین دلیل مسئله خیلی بحرانی نیست. یعنی اصلا به حرف‌ها و الفاظی که او در هنگام حمله به مردم به کار برده‌است توجه نمی‌شود. در صورتی که شعار‌های او داعشی بود و این نشان می‌دهد که بسیاری از مهاجرینی که در آن منطقه ساکن‌اند منتظر فرصت‌اند. من خبر دارم که تعدادی از اهالی ثبت‌نام‌های کلاس تابستانی فرزندان خود در مسجد را کنسل کرده‌اند به دلیل اینکه ترسیده‌اند. همچنان در محل مردم درگیر نگرانی زیادی‌اند»

مردم خسارت افغانی‌های غیرمجاز را باید بپردازند

پدر مصدومی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده‌است به فراز می‌گوید: «پسر من از بیمارستان مرخص شده‌است و حال او نسبت به چند روز پیش بهتر است. ما در حال طی کردن پروسه شکایت‌ایم، ولی نمی‌دانم به چه نتیجه‌ای خواهیم رسید. الان این پرونده در دادسرای پلیس امنیت باز است تا خسارت دیدگان برای شکایت مراجعه کنند. من تا امروز بیش از ۳۰ میلیون از مهاجم افغان متحمل خسارت شده‌ام. هزینه‌های درمان پسر من به صورت آزاد پرداخت شده است در حالی که در خیابان به او حمله شد و خانه ما نیز آسیب زیادی داد. برای درمان پسرم ۱۶ میلیون تومان نقد هزینه کرده‌ام. همچنین فرد مهاجر با قمه درب خانه ما را به صورت کامل تخریب کرده‌است و الان من باید درب خانه را عوض کنم».

پیش از این سه‌شنبه ۲۹ خرداد یک افغانی در منطقه جوادیه تهران بامداد روز یکشنبه با سلاح سرد چندین نفر را مورد اصابت قرار داده و سپس به مسجد رفته و امام جماعت و نمازگران را مجروح کرده‌است. این مهاجم به مامور پلیس نیز حمله ور شده بود.

منبع: فرازدیلی
ارسال نظر