تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

بهرام بیضایی عضو تازه آکادمی اسکار شد

آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار از بهرام بیضایی سینماگر سرشناس ایرانی برای عضویت در این نهاد در دو شاخه کارگردانی و نویسندگی دعوت کرد.

اقتصاد۲۴-به نقل از سینمادیلی آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی یا همان اسکار، ۴۸۷ نفر از هنرمندان، بازیگران، کارگردانان و عوامل مختلف سینمای را برای عضویت در این آکادمی دعوت کرد و نام بهرام بیضایی کارگردان شهیر ایرانی و خالق آثاری مثل «سگ کشی»، «باشو غریبه کوچک» و «مسافران» هم که چندسالی است از ایران به آمریکا مهاجرت کرده هم در این لیست دیده می‌شود.

از دیگر افراد مشهوری که در نامشان در میان این ۴۸۷ اسم است می‌توان به لیلی گلدستون، جسیکا آلبا، کاترین اوهارا و اس اس راجامولی (کارگردان فیلم «آر آر آر») اشاره کرد. چنانچه این ۴۸۷ نفر راضی به عضویت در آکادمی اسکار شوند تعداد اعضاتی آکادمی به عدد ۱۰۹۱۰ نفر خواهد رسید. در میان این ۴۸۷ نفر ۴۴٪ آن‌ها از میان زنان و ۴۱٪ از میان اقلیت‌های نژادی انتخاب شده‌اند.

در میان کارگردانان هم نام‌هایی مثل آلیس دیوپ («سنت عمر»)، سلین سانگ («زندگی‌های گذشته»)، ژوستین تریه («آناتومی سقوط») و کورد جفرسون («داستان آمریکایی») در میان دعوت شدگان هستند.
مریم کشاورز سازنده فیلم «نسخه ایرانی» و «شرایط»، یگانه مقدم انیمیشن ساز ایرانی که سال گذشته در بخش بهترین انیمیشن کوتاه نامزد بود، مارال محمدیان تهیه کننده ایرانی کانادایی انیمیشن‌هایی مثل «من اینجا هستم» و «شانون آمن» و نسیم گرجی تهرانی تدوینگر آثاری مثل «روزالی» و «آلوده شده» دیگر افراد ایرانی یا با اصالت ایرانی هستند که در ۴۸۷ دعوت شده به آکادمی اسکار حضور دارند.

ارسال نظر