تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

۱۰ بازی PS۵ که باید بازی کنید

کنسول پلی‌استیشن ۵ (PS۵) با سخت‌افزار قدرتمند و گرافیک بی‌نظیر، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌ها را به ارمغان می‌آورد و از زمان انتشار کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵، بازی‌های خوش ساخت بسیاری برای آن منتشر شدند که نمرات خوبی هم از سوی منتقدین دریافت کردند.

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: کنسول پلی‌استیشن ۵ (PS۵) با سخت‌افزار قدرتمند و گرافیک بی‌نظیر، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌ها را به ارمغان می‌آورد و از زمان انتشار کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵، بازی‌های خوش ساخت بسیاری برای آن منتشر شدند که نمرات خوبی هم از سوی منتقدین دریافت کردند. این بازی‌ها هر کدام دارای سبک و گیم‌پلی مخصوصی هستند و در میان قشر بازیکن‌ها، طرفدارانی دارند. در اینجا به معرفی ۱۰ بازی برتر PS۵ می‌پردازیم:

۱- Demon's Souls

علی‌رغم آن که Demon’s Souls در ابتدا یک بازی موفق نبوده، اما می‌توان گفت هیدتاکا میازاکی توانست آن را نجات دهد و یک تجربه‌ی سولزلایکی جذاب را برای طرفداران این سبک رقم بزند. اگر به دنبال خرید پلی‌استیشن ۵ هستید، حتماًDemon’s Souls را در لیست خود قرار دهید. این بازی یک بازی انحصاری به شمار می‌رود که تنها برای کاربران پلی‌استیشن ۵ قابل دسترسی است. همان طور که انتظار می‌رفت، جهان بازی Demon’s Souls بسیار گسترده است و ساعت‌های زیادی لازم است تا بتوانید آن را به اتمام برسانید. گشت و گذار در این اثر میازاکی بسیار دلنشین و پردلهره بوده و دشمنان زیادی سر راهتان قرار می‌گیرند. درست است که مانند اکثر بازی‌های سولزلایک، Demon’s Souls درجه‌ی سختی بالایی دارد، اما با شکیبایی، ارتقای کاراکتر و ابزارهایتان می‌توانید به سادگی بازی را تمام کنید.

۲- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

در سبک ابرقهرمانی، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ به شمار می‌آید. کات‌سین‌های باکیفیت، شخصیت‎‌پردازی، سیستم مبارزه‌ای جذاب، گرافیک باکیفیت و گیم‌پلی پرهیجان، تنها تعدادی از ویژگی‌های مثبت این بازی هستند. Miles Morales نسبت به نسخه‌ی قبلی این سری، پیشرفت‌هایی داشته و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. با درنظر گرفتن قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ و خرید آن، باید Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را در لیست خود قرار دهیم. این بازی انواع پازل‌ها و چالش‌هایی را به همراه دارد که به جذابیت تجربه‌ی بازیکن می‌افزاید.

۳- Ratchet & Clank: Rift Apart

یکی دیگر از بهترین بازی‌های Ps۵، بدون تردید Ratchet and Clank: Rift Apart است که جذابیت بسیار زیادی دارد. گیم پلی که این بازی دارد گیمر را جذب خود می‌کند و برای مدت زمان طولانی باعث سرگرمی کاربران می‌شود و گذراندن مراحل متنوع بازی لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد. شخصیت‌های رباتیک این بازی را باید به عنوان یکی از نقاط قوت آن دانست که تاثیر خیلی زیادی در جذابیت بازی داشته است. بی‌شک ضربه زدن در سریع‌ترین زمان ممکن به کریستال‌ها، عبور از یک جهان موازی به جهان موازی دیگر و شلیک‌های متوالی به دشمنان در کنار سایر ویژگی‌ها همانند دیالوگ‌های ماندگار و به موجب شده است.

۴- Returnal

یکی از بازی‌های پرطرفدارترین باری PS۵ را باید Returnal معرفی کرد که می‌تواند برای مدت زمان طولانی، می‌تواند کاربر را در دنیای بازی غرق کند. بازی به این صورت است که شما قدم در یک تمدن نابود شده خواهید گذاشت که خود را تسلیم طبیعت کرده است. هنگامی که در بخش‌های مختلف این تمدن قدم بگذارید، خرابه‌هایی از آن را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند برای شما هیجان انگیز باشد. مواجه شدن با شخصیت‌ها و چالش‌های گوناگون، یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی است که سبب شده آن را جزو بهترین بازی PS۵ دانست که ارزش تجربه کردن دارد. فضاسازی این بازی به شکلی است که با عبور از مراحل مختلف می‌توانید صحنه‌های مختلف را مشاهده کرده و با بخش‌های گوناگون این بازی آشنا شوید. یکی دیگر از ویژگی‌های این بازی را باید حمله دشمنان با استراتژی‌های مناسب دانست که همین مسئله می‌تواند زمان و فرصت لازم برای یادگیری را به کاربران به ارمغان بیاورد.

۵- Genshin Impact

یکی از تلخ‌ترین خاطره‌ها و بدترین ترس‌ها را برای بچه‌ها، جدا شدن از خواهر و برادر و بقیه اعضای خانواده آن‎ها ایجاد می‌کند و این بار در بازی Genshin Impact، روایت تازه‌ای از این کابوس ناخوشایند عرضه شده است. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که گروهی از نوجوانان، وارد دنیایی جادویی و عجیب شده و از همان اولین لحظه‌ها، گم می‌شوند. حالا برای بازگشت به خانه، ابتدا باید بتوانند خواهر و برادر خود را پیدا کنند و پس از آن، راه خانه خود را با کمک هم بیابند. جست‌وجوی دشت‌ها و جنگل‌ها، عبور از صحرا‌ها و بیابان‌ها و پشت سر گذاشتن موانعی عجیب که هیچ‌کدام را نمی‌توان به‌راحتی از میان برداشت، تنها بخشی از چالش‌های این بازی هستند. اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی علاقه دارید و می‌خواهید در حین بازی، فضایی رویایی و در عین حال نفس‌گیر را تجربه کنید، Genshin Impact همان عنوان ایده‌آل برای شما است.

۶- Horizon Forbidden West

«Horizon Forbidden West» یکی از بازی‌های برتر و پرطرفدار برای پلی‌استیشن ۵ است که توسط استودیو Guerrilla Games توسعه یافته و با داستان پرهیجان و گرافیک خیره‌کننده، تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را به بازیکنان ارائه می‌دهد. گرافیک بازی به طور شگفت‌انگیزی زیبا و بی‌نظیر است. دنیای خیالی و خیره‌کننده این بازی، با جزئیات بالا و تصاویر بصری فوق‌العاده، احساس حضور در دنیای بازی را به بازیکنان می‌رساند.

داستان بازی بسیار پیچیده و جذاب است. شما در نقش Aloy، شکارچی شجاعی که به دنبال اسرار و راز‌های دنیای مرموز و پراز خطر Horizon Forbidden West است. در این مسیر، با دشمنان خطرناک روبرو می‌شوید و به مبارزه با آن‌ها می‌پردازید. از ماجراجویی‌ها و کاوش‌های شگفت‌انگیز تا مبارزات مهیج با دشمنان، تجربه‌ی بازی هر بخشی از بازی را به یک تجربه جدید تبدیل می‌کند. نقاط قوت این بازی شامل داستان پرهیجان، گرافیک بی‌نظیر و گیم‌پلی متنوع هستند. با این حال، برخی از بازیکنان ممکن است نقد‌هایی مانند برخی مشکلات فنی یا تکرار محتوا‌ها داشته باشند. در نهایت، این بازی یکی از بهترین بازی‌ها برای پلی‌استیشن ۵ است که تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را به علاقه‌مندان به بازی‌های اکشن و ماجراجویی ارائه می‌دهد. داستان جذاب، گرافیک بی‌نظیر و گیم‌پلی متنوع، این بازی را به یک تجربه‌ی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند.

۷- Astro's Playroom 

بازی Astro’s Playroom را باید به عنوان یکی دیگر از بازی‌های کودکانه و سرگرم‌کننده پلی استیشن ۵ معرفی کرد. شما در این بازی شاهد کاراکتر‌های مختلف خواهید بود که باید در مراحل گوناگون، شرایط بازی را به سود خود تغییر دهید. هنگامی که قصد انجام بازی Astro’s Playroom را داشته باشید، بهتر است بدانید هیچ کدام از مراحل به یکدیگر شباهت ندارند و این یک امتیاز ویژه برای آن به حساب می‌آید. همچنین این بازی دارای یک بخش اسپیدران بوده که پس از آزادسازی آن می‌توانید با سایر بازیکنان برای جایگاه لیدربورد هم رقابت کنید. بدون تردید می‌توان بازی Astro’s Playroom را به عنوان یک اثر ماندگار معرفی کرد که جذابیت آن می‌تواند نظر کاربران مختلف را در رده‌های سنی گوناگون جلب کند.

۸- Death’s Door 

یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین بازی‌های پلی استیشن ۵ را باید Death’s Door معرفی کرد. شما باید در این بازی بتوانید نبرد‌های خود را به خوبی انجام دهید. کنترل بازی از بالا بوده و اول شخص نیست، اما با کاراکتر‌های عجیب همانند کلاغ مواجه خواهید بود. هنگامی که نبرد با دشمنان را آغاز کنید، قطعاً متوجه خواهید شد که کار راحتی نخواهید داشت و شرایط به سادگی مورد انتظارتان نخواهد بود. شما باید بتوانید در نبرد‌هایی که در نظر گرفته شده است، شرایط را به سود خود تغییر دهید و دشمنان خود را از بین ببرید. مجدداً تاکید می‌شود که انجام این بازی کار ساده‌ای نیست و با چالش‌های مختلفی در آن مواجه خواهید بود.

۹- Final Fantasy VII Remake Intergrade

بعد از اینکه اسکوئر انیکس در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که نسخه جدید بازی فاینال فانتزی ۷ در حال ساختن است، در اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ با نسخه Remake این بازی مواجه شدیم. داستان بازی به اندازه نسخه‌های قبلی جذاب است و می‌تواند شما را تا پایان بکشاند. این بازی فعلاً فقط برای پی اس ۵ ارائه شده است. طبق داستان بازی، کلاود (Cloud) و گروه به دنبال سفیروث (Sephiroth) هستند و برای پیدا کردن آن باید به دور دنیا سفر کنند که در طی این سفر از دست اتفاقات غیر منتظره در امان نیستند.

۱۰- Diablo IV 

«Diablo IV» یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ است که توسط استودیو Blizzard Entertainment توسعه یافته و با گیم‌پلی عمیق و گرافیک بصری بی‌نظیر، تجربه‌ی هیجان‌انگیز و اعتیادآوری را به بازیکنان ارائه می‌دهد. گرافیک بازی به طور شگفت‌انگیزی زیبا و واقع‌گرایانه است. دنیای تاریک و خطرناک دیابلو، با جزئیات بالا و تصاویر خیره‌کننده، بازیکنان را به خود جلب می‌کند. داستان بازی بسیار پیچیده و جذاب است. ماجرا‌ها و حوادث در دیابلویی که بر اساس جنگ ابدی میان نیرو‌های خیر و شر برگزار می‌شود، بازیکنان را به دنیایی از مخاطرات و اکشن عمیق وارد می‌کند. گیم‌پلی این بازی عمیق و چالش‌برانگیز است. هر کلاس شخصیتی دارای مهارت‌ها و قدرت‌های منحصربه‌فرد خود است که باعث می‌شود تجربه بازی هر بازیکن منحصربه‌فرد باشد. نقاط قوت این بازی شامل گرافیک بی‌نظیر، داستان جذاب و گیم‌پلی عمیق هستند. با این حال، برخی از بازیکنان ممکن است نقد‌هایی مانند نیاز به اتصال آنلاین برای تجربه‌ی کامل بازی داشته باشند. بازی Diablo IV یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به بازی‌های اکشن و نقش‌آفرینی است. ترکیبی از گرافیک بصری شگفت‌انگیز، داستان پیچیده و گیم‌پلی عمیق، این بازی را به یک تجربه بی‌نظیر تبدیل می‌کند.

ارسال نظر