تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

خاکستر شدن ۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از افزایش صددرصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان خبر داد.

اقتصاد۲۴-حسین میرزایی با اشاره به افزایش صددرصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان، گفت: حدود ۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ دچار آتش‌سوزی شده است.

وی با بیان به‌کارگیری ۱۰۰ نیروی واکنش سریع فصلی به‌مدت چهارماه برای اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان، اضافه کرد: ۲۵۰۰کیلومتر آتش‌بر در اراضی این استان ایجاد شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تأکید به برگزاری جلسۀ ستاد بحران برای مقابله با حریق جنگل‌های این استان یادآور شد: جلسه‌ای با مراجع قضایی لرستان برای برخورد قاطع با عوامل آتش‌سوزی در اراضی تشکیل شده‌است.

میرزایی اعلام کرد: عوامل عمدی حریق در عرصه‌های ملی بنا به ماده ۴۵ و ۴۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی به دو تا پنج سال حبس محکوم می‌شوند.

وی با اعلام شناسایی ۱۵۰ نقطۀ بحرانی آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان، متذّکر شد: نیرو‌های واکنش سریع در این مناطق مستقر هستند و هرگونه حریق اراضی را با رصد و پایش به گروه‌های اطفا گزارش می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تأکید به اینکه فرهنگ‌سازی مؤلفه‌ای اساسی برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع است، بیان کرد: ۹۵ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان عامل انسانی دارد.


بیشتر بخوانید:فیلم/تداوم آتش‌سوزی در نخلستان‌های سیستان و بلوچستان


او اذعان کرد: آموزش نیرو‌های محلی، استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بسیج، نیرو‌های نظامی و انتظامی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان است.

میرزایی تأکید کرد: بیشترین جنگل‌های زاگرس با مساحت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در این استان وجود دارد و یک فروند بالگرد برای انتقال نیروها، آب‌پاشی و امکانات برای اطفای حریق اراضی در لرستان مستقر شده‌است.

ارسال نظر