تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

فوران آتش در خائیز+ فیلم و عکس

آتش از شب گذشته به جان مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده خائیز افتاده و هر لحظه شعله‌های آتش فوران‌تر شده و ریه‌های زاگرس در آتش بی تدبیری خاکستر می‌شود.

اقتصاد۲۴-آتش از شب گذشته به جان مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده خائیز افتاده و هر لحظه به دلیل نبود بالگرد، وزش باد، سخت گذر بودن منطقه و کمبود تجهیزات شعله‌های آتش فوران‌تر شده و ریه‌های زاگرس در آتش بی تدبیری خاکستر می‌شود.

سخنگوی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تایید این خبر به تسنیم گفت: کمبود تجهیزات در خائیز مشهود بوده و اگر بالگرد نباشد باید منتظر چالش در این منطقه باشیم، زیرا هر لحظه بر شدت و سرعت آتش افزوده می‌شود.

هادی سینایی اظهار داشت: مانده‌ام استانی که ۲۵ درصد نفت کشور و ۱۰ درصد روان آب‌های کشور را تامین می‌کند و به قلب و ریه‌های زاگرس معروف است چگونه نمی‌تواند بالگردی داشته باشد تا در هنگام حوادث از جمله آتش سوزی‌ها به کمک بیاید.

وی با اشاره به اینکه وقتی آتش روشن می‌شود، لحظات اولیه به لحظات طلایی مهار شهرت دارد، افزود: بدین شرح که اگر ما در لحظات اولیه در میدان باشیم به راحتی میتوانیم قبل از گشترش، جلوی آتش را بگیریم و مهار کنیم.


منبع: تسنیم
ارسال نظر