تاریخ انتشار: ۰۲:۳۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

پاکسازی کبد با ۳ راه ساده

برای اینکه کبد بتواند به درستی در بدن کار کند، باید در شرایط بهینه قرار گیرد. متأسفانه افراد زیادی هستند که اهمیت داشتن یک کبد سالم را نادیده می‌گیرند.

اقتصاد۲۴- در صورت داشتن یک سبک زندگی سالم و مصرف غذا‌های مناسب، کبد شما قادر است خود را درمان کند. در این مطلب ۳ راه برای حفظ سلامت کبد و از بین بردن سموم به شما معرفی شده است:

۱) الکل مصرف نکنید

محدود کردن یا حذف کامل الکل می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت کبد داشته باشد. تقریباً همه افرادی که زیاد الکل مصرف می‌کنند به کبد چرب مبتلا می‌شوند، که اولین مرحله بیماری کبدی مرتبط با الکل است. اکثر افراد مبتلا به کبد چرب علائمی ندارند. این یک بیماری قابل پیشگیری است و در صورت درمان به موقع، قابل جبران است. بهترین درمان برای این بیماری، قطع مصرف الکل است.

۲) داروهایتان را چک کنید

مطمئن شوید که هیچ یک از دارو‌هایی که مصرف می‌کنید (چه گیاهی و چه شیمیایی)، خطری برای کبد شما ندارند. در برخی شرایط ممکن است حتی استامینوفن و برخی دارو‌های سرماخوردگی نیز برای سلامت کبد مضر باشند.


بیشتر بخوانید: چرا به کبد چرب مبتلا می‌شویم؟


۳) وزن خود را مدیریت کنید

اضافه وزن یا چاقی به شدت با بیماری کبد مرتبط است؛ بنابراین سعی کنید وزن خود را در محدوه سالم و نرمال حفظ کنید. بیمارانی که فشار خون و کلسترول بالا، اضافه وزن و دیابت دارند، بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که کاهش ۱۰ درصدی وزن باعث می‌شود آنزیم‌های کبدی بهتر فعالیت کنند و التهاب ناشی از چاقی کم‌تر شود.

ارسال نظر