تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

قابلیت جدید پیام‌رسان واتساپ+ عکس

با دسترسی به برخی اطلاعات جدید، کاربران راحت‌تر می‌توانند گروه‌های مشکوک را تشخیص دهند.

اقتصاد۲۴-براساس گزارش دیجیاتو، گاهاً دیده شده که کاربران در شبکه‌های اجتماعی توسط برخی اکانت‌های ناشناس به گروه‌های ناشناخته افزوده می‌شوند؛ موضوعی که ممکن است خطرات کلاهبرداری را برای آن‌ها در پی داشته باشد. اکنون واتس‌اپ برای جلوگیری از این قبیل مشکلات، ویژگی جدیدی را با هدف ارتقای امنیت کاربران معرفی کرده است.

طبق بیانیه مطبوعاتی واتس‌اپ، زمانی که کاربران به این گروه‌ها اضافه می‌شوند با دسترسی به اطلاعاتی موسوم به کارت زمینه (Context Card)، می‌بینند که سازنده گروه چه کسی بوده و در چه زمانی گروه را ایجاد کرده است. همچنین با این کارت، متوجه می‌شوید که توسط یکی از مخاطبین خود به این گروه‌ها اضافه شده‌اید یا خیر. علاوه‌براین، در کنار دکمه خروج گزینه Safety Tools نیز دیده می‌شود که توضیحات بیشتری را در خصوص ویژگی‌های امنیتی واتس‌اپ ارائه می‌کند.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از عضویت در گروه‌های مشکوک و خطرناک خارج شوند و سریع‌تر به ماهیت آن‌ها پی ببرند. طبق بیانیه واتس‌اپ، این کارت‌ها به مرور زمان و طی هفته‌های آینده در دسترس تمامی کاربران قرار خواهند گرفت.

البته این تنها تغییر این برنامه نخواهد بود و طبق گزارش چند روز قبل، واتس‌اپ مشغول توسعه هوش مصنوعی مولد تازه‌ای است که می‌تواند آواتار‌های شخصیت‌سازی‌شده برای کاربران این پیام‌رسان ایجاد نماید. این ویژگی احتمالاً می‌تواند با استفاده از تصاویر انتخاب‌شده توسط کاربر و دستورات متنی، خروجی دلخواه را ارائه کند و مبتنی‌بر مدل زبانی لاما متا خواهد بود. همچنین واتس‌اپ قابلیت‌هایی برای ساخت خودکار عکس به کاربران ارائه می‌دهد و احتمالاً در آینده نیز ویژگی‌های بیشتری را در زمینه هوش مصنوعی از این پیام‌رسان خواهیم دید.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر